Twitter, o platformu satın aldı! Alakasız bildirimler son bulacak...

Twitter, bildirimleri iyileştirmek için ‘OpenBack' isimli bir mobil platformu bünyesine kattı. Yeni hamlenin, Twitter kullanıcılarının alakasız bildirimler almasının önüne geçeceği belirtildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Sosyal medya devi Twitter, bildirimleri iyileştirmek için 'OpenBack' isimli bir mobil platformu bünyesine kattığını duyurdu. Twitter Tüketici Ürünleri Başkanı Jay Sullican, resmi hesabı üzerinden konuya ilişkin yaptığı açıklamada "OpenBack ve yetenekli ekibinin Twitter'a katılması, kullanıcıların gizliliğine öncelik verecek şekilde doğru bildirimleri doğru zamanda iletme operasyonlarımızı geliştirmemize yardımcı olacak" ifadelerini kullandı. İkili arasında yapılan anlaşmanın detayları henüz paylaşılmadı.

Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; OpenBack, birçok mobil uygulama tarafından kullanılıyor. Platform, verileri bir sunucu yerine doğrudan cihaz içerisinde işliyor. Platformun kullandığı teknoloji, temel olarak veri gizliliğine odaklanıyor ve gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyor. Twitter; OpenBack ekibinin, kullanıcıları doğru zamanda doğru içerikler konusunda uyarmak ve ilgilendikleri sohbetlere dahil etmek için bildirimleri iyileştirmesine destek olmasını amaçlıyor.

Yapılan hamleye bağlı olarak mevcut OpenBack operasyonları, tamamen sona erdirilecek. Platformun geliştiricileri, Twitter'ın Bluebird isimli ürün ekibine katılacak.

TWITTER, 2021'DE 5 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE GELİR BİLDİRDİ

Öte yandan; şirketin yeni hamlesiyle ilgili temel hedefinin, daha fazla gelir elde etmesini mümkün kılacak şekilde kullanıcıların Twitter ile etkileşim düzeyini artırmak olduğu tahmin edildi. Şirketin gelirleri, 2021'in son çeyreğinde beklentilerin altında bir artış göstermişti. Sosyal medya devi, 2021 yılında elde ettiği toplam gelirin 5 milyar doların biraz üzerinde olduğuna işaret etmişti. Platform, 2023 yılı sonuna kadar bu geliri yüzde 50 artırmayı hedefliyordu.

Twitter'ın, daha alakalı bildirimler göndererek kullanıcıları platforma daha fazla çekebileceği, Twitter'ı daha sık kullanmaya teşvik edebileceği, eski kullanıcıları platforma geri getirebileceği ve bu sayede kârlılığı artırabileceği tahmin edildi.