TUSAŞ'tan KAAN müjdesi... ''2028'de yerli motorla uçacak!''

TUSAŞ tarafından yerli ve milli imkanlarla geliştirilen 5. nesil savaş uçağı Milli Muharip Uçak KAAN hakkında gurur verici yeni gelişmeler yaşanıyor. Rakiplerine kıyasla birçok özelliği bakımından listelerin ön sıralarında bulunan Milli Muharip Uçak KAAN, 2028 yılında tamamen yerli imkanlarla geliştirilen motorla havalanacak.

IHA

TUSAŞ, Milli Muharip Uçak KAAN hakkında heyecan verici bir gelişmeyi duyurdu. KAAN, 2028 yılında tamamen yerli ve milli imkanlarla geliştirilecek motorla Türk Hava Kuvvetleri'nin gücüne güç katacak.

KAAN İÇİN TARİHİ ADIM: TAMAMEN YERLİ MOTORLA HAVALANACAK!

Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Muharip Uçak KAAN hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Kotil, Başkan Erdoğan'ın talimatı ile 2028 yılında Türk Hava Kuvvetleri'ne 20 adet KAAN'ın teslim edileceğini belirterek, "Ondan sonra 8 tane daha yapıyoruz. Sonra 1 tane daha yapıyoruz. O 1 tanenin üzerinde 2028 yılında Türk motoru olacak" dedi.

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde (KTÜ) Bilim Kültür Sanat Haftası kapsamında 2'nci kez düzenlenen "Türkiye'nin Havacılık Vizyonu" programına katıldı.

Etkinlikte öğrencilere Türk Havacılık ve Uzay Sanayii ile ilgili bilgiler veren Temel Kotil, milli muharip uçağı KAAN'ın son durumunu anlattı. Kotil, "Cumhurbaşkanımızın talimatı 2028 yılında 20 tane Hava Kuvvetlerine teslim ediyoruz. Ondan sonra 8 tane daha yapıyoruz. Sonra 1 tane daha yapıyoruz. O 1 tanenin üzerinde 2028 yılında Türk motoru olacak. Onun için yapıyoruz. Türk motoru da yapılıyor. Bizim gencimiz 10 numara. İsterseniz başarırsınız" şeklinde konuştu.

"HİÇBİR ŞEY KOLAY DEĞİL"

8 yıldır TUSAŞ'da olduğunu kaydeden Kotil, "Hiçbir şey kolay değil. Türkiye'nin en büyük problemi alt sistemlerin yokluğu. Motor, iniş takımları, yakıt pompaları bunları hep dışarıdan almanız gerekiyor. Gökbey'in transmisyonu ilk başında bir Alman şirkete yaptırıyorduk. Bir türlü yapmıyor. Parası verdik. 2 defa oraya gittim. Çelik malzeme kullanılıyor. Amerikan geliyor ve Alman gümrüğüne geldi. Amerikan'dan yola çıkarabildik Almanya gümrüğünden çıkmıyor. Darlandım. Şirketin genel müdürüne dedim ki sen bana alüminyumdan yap, bu hesabı kapatalım. Allah nasip etti kendimiz bitirdik. Gökbey 2018'de kendi uçuşunu yapınca şirket gönderdi. Böyle oluyor. Bunu gördük. Bütün alt sistemleri biz yapmak zorundayız" diye konuştu.

"YOLCU UÇAĞI PROJESİ YOK"

Boeing ve Airbus'a parça yaptıklarını dile getiren Kotil, "Ama bu yolcu uçağı 5 milyar dolarlık bir yatırım gerektirir. Projelerimizin bitmesine engel olur. En büyük hayalimiz 2028 yılında 20 tane Hava Kuvvetlerine KAAN vermek. Bu uçağın F16'ın üzerinde en azından rafale karşılayacak kadar iyi olmasını sağlamak. Böyle bir şirketin bir tane daha proje başlatmaması lazım. Bizim TUSAŞ'ın Kaan, Hürjet, Hürkuş, Anka3, dördü de gelecek şimdi Kaan'ın ona ihtiyacı var. Anka2, Anka1 ondan sonra Atak, Atak2, Gökbey ve Gökbey'in ağabeyi ve 2 tane uydu yeter. Bütün enerjileri biz oraya yoğunlaştırıyoruz. Dolayısıyla şuanda yolcu uçağı yok. Ama devlet büyüklerimiz karar verirler bizde imkan buluruz" ifadelerini kullandı.