PwC Türkiye Şirket Ortağı Murat Çolakoğlu ve smug Yönetici Ortağı Tolga Tuna’nın açılış seminerinde raporun verileri ve öngörüleri ışığında, Türkiye pazarı incelendi. Murat Çolakoğlu, “Güncel ekonomik koşullara rağmen 5 yıllık projeksiyonda Türkiye’nin Eğlence, Medya ve İletişim endüstrilerinin küresel ortalamanın üzerinde bir hızla büyüyeceğini, Türkiye’nin genç nüfusunun ve tüketicinin yeni teknolojilere olan açıklığının, bu büyüme trendini etkileyen önemli bir faktör olduğunu” vurguladı. Oturumda “TV, video, dijital reklam, OTT, sinema, yazılı medya, açıkhava, kitap, oyun, e-spor, B2B” alt sektörlerine ilişkin büyüme öngörüleri mercek altına alındı. Öne çıkan veriler şöyle:
•Toplam küresel Eğlence, Medya ve İletişim sektörleri gelirlerinin, %4,4 yıllık bileşik büyüme oranı (YBBO) ile 2022 yılında 2.4 trilyon ABD doları seviyesine ulaşması bekleniyor.
PwC Küresel Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Ennèl van Eeden'in katılımıyla düzenlenen masterclass oturumunda, iletişim, medya ve eğlence endüstrilerinin temel yapısını etkileyen Convergence 3.0, bir başka deyişle yeni yakınsama süreci ve olası etkileri derinlemesine incelendi. Yeni yakınsama türleri ve modellerinin ele alındığı oturumda, yeni teknolojiler döneminde medya iş modellerini yeniden yapılandırmanın yolları tartışıldı. Ennèl van Eeden “İçerik üreticilerinin, platformların, teknoloji ve iletişim devlerinin yeni yakınsama döneminde yeni iş modelleri geliştirdiğini” ifade ederek, “Yeni yakınsama sürecinin etkilerinin önümüzdeki dönemde Türkiye pazarında daha fazla hissedilmesi bekleniyor. Türkiye’nin dinamik bir endüstriye sahip olması ve özellikle iletişim ile teknoloji sektöründeki kurumların inovatif uygulamalardaki başarıları, pozitif bir projeksiyon doğmasına yol açan etkenlerin başında yer alıyor “ dedi.
Deep Dive'ın son bölümünde ise Reklamverenler Derneği Başkan Yardımcısı Murat Zengin yönetiminde yuvarlak masa toplantısı yapıldı. Medya, eğlence, iletişim ve reklam gibi sektörlerin yaşadığı güncel sorunlar, küresel dönüşümün Türkiye’deki yansımaları ve endüstrilerin gelecek vizyonu masaya yatırıldığı oturumda; sektörel işbirliklerinin güncel durumu, reklamveren perspektifinden dönüşüm süreci, yakınsamanın beraberinde getirdiği yeni oluşumların yapısı ve verimli bir ekosistem yapılandırması için atılması gereken adımlar
tartışıldı.
PwC Türkiye hakkında
PwC'de amacımız, toplumda güven oluşturmak ve önemli sorunlara çözüm üretmektir. Biz, denetim, danışmanlık ve vergi hizmetleri alanında kaliteli hizmet sunmaya odaklanmış, 158 ülkede 250.000’i aşkın çalışanın oluşturduğu bir topluluğuz.
1981’den bu yana Türkiye’de iş dünyasına hizmet sunan PwC olarak; İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir’deki 5 ofisimizdeki, yaklaşık 1.750 kişilik profesyonel kadromuz ile müşterilerimizin aradığı değeri yaratmak için çalışıyoruz.
smug hakkında
2018 yılında kurulan smug, entegre içerik üretim ve kürasyon merkezidir. smug’ın üretim hattında medya, yayıncılık, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi, strateji ve görsel iletişim profesyonelleri yer alır. smug kurum, platform veya kişilerin iletişim gereksinimlerine uygun olarak içerik stratejisi geliştirir, yol haritası hazırlar ve içerik üretimi gerçekleştirir.