80 milyon nüfusa sahip ülkemizde internet kullanıcı sayısı 50 milyona yakın. 48 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısı için en önemli adresler ise Facebook ve Youtube. Kullanıcı sayısı nezdinde Facebook ilk sırada gelse de, zaman geçirilen sitelere baktığımızda Türk sosyal medya kullanıcısının %57’sine hitap eden Youtube, istatistiklere göre Facebook’un gerisinde değil, aynı oranda popüler!
Videonun geri dönüşü!
Son birkaç yıldır, video içerik tüketim oranındaki ciddi artış da Youtube’un popülerliğini arttırmasında etkili oldu. Periscope, Vine ve Instagram gibi platformlar, anlık tüketilen ‘mikro’ içerikleri bir trend haline getiren Snapchat kültürü ile video dijital içeriğin vazgeçilmezlerinden. İlk başta belirttiğimiz gibi, internet endüstriyi ve toplumu değiştirmeyi sürdürüyor. Yeni konseptler, trendler yaratıyor. Video bloggerlığı ya da ‘vloggerlık’ da bunlardan bir tanesi. Eğer Youtube’da iseniz, Youtuberlık…
Makyaj, güzellik gibi konularda, sosyal deney gibi ciddi ya da şakalara dayanan mizahi konularda video üreten Youtube kullanıcılarına Youtuber deniyor. Televizyon varken Youtube’da video çeken arkadaşların şansı ne olur diye düşünüyorsanız, size We Are Social’ın Digital in 2017 raporundan ilginç bir istatistik verelim; Türkiye’de internet kullanıcılarının %92’si her ay en az bir kere dijital platformlarda video izliyor!