Türk Telekom, uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından her yıl gerçekleştirilen ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları Turkey 100’ araştırmasında, sekizinci kez Türkiye’nin en değerli markası oldu. Ocak 2016’dan bu yana mobil, internet, telefon ve TV hizmetlerini sunan markalarını tek çatı altında toplayan Türk Telekom bu birleşmenin meyvelerini toplamaya devam ediyor. İngiltere merkezli Brand Finance’in ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları Turkey 100’ listesi için yaptığı araştırmada Türk Telekom’un 2016’da marka değerini 2 milyar 353 milyon dolardan 2 milyar 620 milyon dolara çıkararak Türkiye’nin en değerli markası olduğu tespit edildi.
YÜZDE 11 YÜKSELDİ
Brand Finance’in Türkiye’nin en büyük şirketlerini inceleyerek belirlediği ‘Turkey 100’ listesinde zirveye oturan Türk Telekom’un 2016’da marka değerinde yüzde 11’in üzerinde artış sağlaması dikkat çekti. Böylece şirket 2.6 milyar dolar ile tüm zamanların en yüksek marka değerine ulaşarak Türkiye’nin de en değerli markası olmayı başardı. Türk Telekom ayrıca Brand Finance’in dünyanın en değerli 500 telekomünikasyon markasını seçtiği ‘Telecoms 500’ listesinde de, 9 yıldır Türkiye’nin ‘En Değerli Telekomünikasyon Markası’ seçiliyor.
Sinerjiye dikkat çekildi
Araştırmada Türk Telekom’un marka birleşmesiyle yarattığı sinerjiye dikkat çekilirken, yeni ürün ve hizmet sunumuyla, müşteri kazanımı ve çapraz satış imkanlarındaki artışa vurgu yapıldı. Bu gelişmelerin geleceğe ilişkin projeksiyonlarını olumlu etkilediği belirtildi.
1.5 milyonluk artış
Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, 2016’nın başında gerçekleştirdikleri marka birleşmesinin pozitif sonuçlarını her geçen gün daha fazla almaya başladıklarını belirterek, “Türkiye’nin en büyük marka dönüşümlerinden birini başarıyla
Durmaksızın çalışacağız
Türk Telekom’un daha önce 7 kez Türkiye’nin en değerli markası olarak seçildiğini hatırlatan Doany, şunları söyledi: “Bu başarıda büyük katkısı olan 34 bin kişilik büyük Türk Telekom ailesini gönülden tebrik ediyorum. 81 ile yayılmış altyapımız ve 39,2 milyon müşterimiz ile Türkiye’nin tamamında hayata dokunuyoruz. Türk Telekom markası ile insanlarımızın ihtiyaçlarına en etkin şekilde cevap verebilmek en önemli önceliklerimiz arasında. Bundan sonraki süreçte bugüne kadar erişemediğimiz müşteri segmentlerine daha yakından dokunup onlara benzersiz bir değer yaratma konusunda durmaksızın çalışacağız.”