Çin'de doğup 150 ülkeye ulaşan içerik üretim platformu TikTok, 5 yılda 1 milyar kullanıcıya ulaştı. Son yıllarda tartışmalı içerikleriyle gündeme gelse de platform her yaş ve kesimden kullanıcıya hitap ettiği için marka ve şirketlerin pazarlama stratejilerine kendine yer edinmiş durumda. TikTok'ta herkesin ilgi alanına uygun içeriklerin olduğuna dikkat çeken TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Küresel İş Çözümleri Lideri Barış Aldanmaz şunları kaydetti: "TikTok sadece komik videoların olduğu bir platform değil. Burada herkese uygun içerikler var. Buradaki doğal içerikler hızla milyonlarca kişiye ulaşabiliyor."
TİKTOK'TA VİRAL OLDU
Bu konuyu birkaç örnekle açıklayan Aldanmaz, "Örneğin şu anda dünyada çok sevilen Türk dizilerini daha etkin görülmesi için çalışıyoruz. Latin Amerika, Ortadoğu, Güney Avrupa gibi bölgelerde TikTok'ta Türk dizilerinin küçük kesitlerini yayınlayıp daha fazla kişiye ulaşmasını sağlıyoruz. Yine herkesin konuştuğu Dubai Çikolatası TikTok'taki bir kadın girişimci tarafından çıkarıldı. TikTok'ta viral olunca dünyaya yayıldı" dedi.
İÇERİK GÜVENLİĞİNE 40 BİN KİŞİ BAKIYOR
Tiktok'un yapay zekâ destekli filtreleme özelliği sayesinde uygunsuz içeriklerin hemen tespit edilerek yayından kaldırıldığına değinen Aldanmaz, 'Aile Eşleşmesi' isimli uygulamalarını şöyle anlattı: "Bu özellik, ebeveynlerin kendi hesaplarını gençlerin hesaplarına bağlamalarına, çeşitli gizlilik ve güvenlik kontrollerini uygulamalarına olanak tanıyor. Bu nedenle genç kullanıcılarımızı güvende tutmak için son derece kritik. Türkiye'de, kural ihlalli içeriklerin yüzde 98.9'unu proaktif olarak kaldırıyoruz."