Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Popüler kısa video platformu TikTok'un çatı şirketi ByteDance, dünyanın en büyük VR (sanal gerçeklik) gözlük üreticilerinden biri olan Pico'yu satın aldı. Anlaşmanın finansal detayları kamuoyuyla paylaşılmadı. Fakat iddialar, satış anlaşmasının ByteDance'e 772 milyon dolara mal olduğuna işaret etti. Yapılan anlaşma, ByteDance'in sanal gerçeklik dünyasına giriş yapmayı ve uzun vadeli yatırımlar yapmayı planladığı yönündeki iddiaları da doğrulamış oldu.
Aksam.com.tr'nin CNBC'den aktardığı habere göre; Pico, 2021 yılının ilk çeyreğinde dünyanın en büyük üçüncü VR gözlük üreticisi pozisyonuna yükseldi. Pico'nun, sıralamada Facebook çatısı altındaki Oculus ve Çinli DPVR'ı takip ettiği kaydedilmişti. Şirketin ürün gönderimleri, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 44.7'lik bir artış göstermişti.
Markanın tüketici ürünü Pico Neo 3, Asya pazarına özel olarak piyasaya sürülmüştü. Fakat işletmeler için geliştirilen Neo 3 Pro ve Neo 3 Pro Eye'ın, bu yılın sonlarına doğru Kuzey Amerika ve Avrupa pazarında da satışa sunulacağı ifade edilmişti. Şirketin, ABD'de herhangi bir tüketici elektroniği ürününü piyasaya sürmediği de biliniyordu.
BYTEDANCE, VR PAZARINDA SONY, FACEBOOK VE APPLE GİBİ TEKNOLOJİ DEVLERİYLE REKABET EDECEK
Diğer yandan; VR pazarı, ByteDance'in Facebook, Sony ve Apple gibi teknoloji devleriyle rekabet ettiği alanlardan biriydi. Şirketin Pico'yu satın alması, sosyal medya platformları ve teknoloji şirketlerinin son yıllarda yaptıkları VR pazarına genişlemeye yönelik hamleleri takip etti.
Apple, geçen yıl sanal gerçeklik şirketi NextVR'ı bünyesine katmıştı. Bunun üzerine şirketin, kendi VR gözlüğünü geliştirmeye başladığı ifade edilmişti. Benzer şekilde, Facebook da 2014 yılında 2.4 milyar dolarlık bir anlaşmayla Oculus'u satın almıştı.