Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Popüler dijital müzik platformu Spotify, kısa bir süre önce 2021 yılının son çeyreğine ilişkin mali durum raporunu açıkladı. Raporda, platformun aktif kullanıcı sayısı da yer aldı. Veriler, şirketin 2021'de 406 milyon aktif kullanıcıya ulaştığını gösterdi. Söz konusu sayının, önceki yıla kıyasla yüzde 18'lik bir artışa tekabül ettiği dile getirildi. Şirket ayrıca, ödeme yapan kullanıcılarının sayısının 180 milyonu aştığına ve bir önceki yıla göre yüzde 16 arttığına dikkat çekti.
Aksam.com.tr'nin The Verge'den aktardığı habere göre; açıklanan rakamlar, beklentilerin altında kaldı. Analistler, platformun 'Premium' abone sayısının 184 milyona ulaşacağını öngörmüştü. Bununla birlikte; platformdaki "The Joe Rogan Experience" isimli 'podcast' yayınında COVID-19 için aşı karşıtlığı yapılması da Spotify'ı tartışmaların odağına taşımıştı. Bunun üzerine Spotify CEO'su Daniel Ek, konuyla ilgili yeni adımlar atılacağını açıklamıştı.
Yaşanan gelişmelere bağlı olarak halihazırda sallantıda olan Spotify hisseleri, mali raporun yayınlanmasının ardından hızla düşüşe geçti. Hisselerde yaşanan değer kaybının, yüzde 18'e ulaştığının da altı çizildi.
Platform CEO'su Daniel Ek ise rapora ilişkin değerlendirmesinde rakamların çok kötü olmadığına dikkat çekti ve daha fazla kullanıcıya ulaşmak için ellerinden geleni yapacaklarını dile getirdi. 50 milyon müzisyen ve 'podcast' yayıncısına ulaşmayı hedeflediklerine işaret eden Ek, müzisyenler ve yayıncılar için en iyi platform olmak istediklerini de sözlerine ekledi.
Öte yandan; Spotify, 2021'in son çeyreğinde 3,25 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Bu kazancın 2,58 milyar dolarının 'Premium' abonelerden, 443 milyon dolarının ise reklam gelirlerinden edinildiği kaydedildi. Şirket ayrıca, gelirini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artırmayı başardı.