Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren öncü global teknoloji şirketi Mastercard, 'Perakende Rönesansı Raporu'nu yayınladı. 2024 yılının ikinci çeyreğine odaklanan rapor, perakende sektöründe devrim yaratan teknolojik trendleri ve bu yeniliklerin iş modelleri üzerindeki derin etkilerini gözler önüne seriyor. Rapora göre önümüzdeki beş yıl içerisinde özelleştirilmiş tüketici deneyimi, etkileşime dayalı alışveriş, dinamik sadakat programları ve yenilikçi deneyimler sektörün standartları haline geldikçe perakende sektörü de dönüşecek.
Rapora göre küresel AR/VR e-ticaret pazarının 2027 yılına kadar 120 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Sosyal medyanın e-ticarete etkisinin önümüzdeki dönemde devam etmesiyle küresel sosyal medya üzerinden yapılan ticaret gelirlerinin 2024 yılında 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor. Mastercard raporuna göre günümüzde tüketiciler, alışveriş deneyimlerinde sorunsuz entegrasyon talep ediyor. Dijital ve fiziksel mağazaların birleştiği bir dünyada, çok kanallı stratejiler perakendecilere büyük avantajlar sağlıyor. Artık müşteriler, ister çevrimiçi ister mağazada olsun, aynı üstün hizmeti bekliyor.
Online alışveriş rehberi Cimri, 2024'ün ilk yarısını geride bıraktığımız bu günlerde kullanıcılarının en çok karşılaştırılan ürünlerin listesini yayınladı. Yılın ilk 6 ayında 4 milyondan fazla karşılaştırılan cep telefonları listenin ilk sırasında yer aldı. Cep telefonlarını, 1 buçuk milyondan fazla karşılaştırılan televizyonlar, 800 binin üzerinde karılaştırılan klimalar, 500 binin üzerinde kahve makineleri ve 250 binin üzerinde karşılaştırılan oyun konsolları takip etti. Cimri'nin Pazarlama ve Büyümeden Sorumlu GMY'si Mustafa Oral, "Fiyatlamadaki değişiklikler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarındaki yaklaşımlarını da ciddi şekilde etkiledi" dedi.
26 ülkede 20 bin tüketici ile yapılan IBM anketine göre tüketicilerin yalnızca yüzde 9'u mağaza içi alışveriş deneyimlerinden memnun olduklarını söylüyor. Ankete katılanların yarısından fazlası, alışveriş yaparken botlar, sanal asistanlar ya da AR/VR ve AI uygulamalarını kullanmak istediklerini belirtiyor. Buna rağmen AI asistanlarını kullanan katılımcıların üçte ikisi ise deneyimden memnun kalmadıklarını ve neredeyse yüzde 20'si tekrar denemeyeceklerini söyledi. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 80'i, yapay zeka tabanlı kişiselleştirmenin çevrimiçi deneyimlerini geliştirdiğine inanıyor. Hızlı büyüyen şirketler, daha yavaş büyüyen şirketlere göre kişiselleştirmeden yüzde 40 daha fazla gelir elde ediyor.