Sosyal medyadan iş bulma dönemi

Her dört şirketten üçünün açık pozisyonları doldurmakta zorlandığı Türkiye'de yeni çalışan bulma yöntemi sosyal medya kanalı oldu. Şirketler artık kariyer siteleri ve Linkedin gibi sosyal iş ağlarının yanı sıra TikTok ve Instagram'da iş ilanına çıkıyor.

Yetenek açığı, iş dünyasının öncelikli gündem maddelerinden biri. ManpowerGroup'un '2024 Türkiye Yetenek Açığı' raporuna göre şirketlerin yüzde 76'sı ihtiyaç duydukları yetenekleri bulmakta zorlanıyor. Bu oranın 2014 yılında yüzde 63 seviyesinde olması ise yetenek açığının giderek arttığını gösteriyor. Bu durum şirketleri geleneksel yöntemlerin ötesine geçmeye yöneltirken bulunan çözümlerden biri de teknolojinin içine doğan genç yeteneklere sosyal medya kanalları üzerinden ulaşmak. Öyle ki şirketler artık kariyer siteleri ve LinkedIn gibi sosyal iş ağlarının yanı sıra TikTok, Instagram gibi sosyal medya platformlarından hatta gayrimenkul, araç alım-satım sitelerinden dahi iş ilanları paylaşıyor.

HASHTAG'Lİ TAKİP

İş arayanlar da sosyal medyada oluşturulan etiketleri (hashtag) takip ederek iş ilanlarına ulaşıyor. 23 ülkedeki 2 binden fazla şirkete hizmet veren insan kaynakları ve personel yönetim platformu Kolay İK'nın CEO'su Çağlar Yalı, "Son 10 yılda teknolojinin hızla ilerlemesi, yapay zekanın hızla ilerlemesi ve pandeminin iş yapış biçimlerini değiştirmesiyle yetenek açığı şirketler için bir krize dönüştü. Sosyal medya, yetenek havuzunu genişletmek ve doğru yeteneklere ulaşmak için önemli bir alan. Bu haliyle de iş dünyasında yeni bir dönemin kapılarını aralıyor" dedi.

GÜNDE 7 SAAT İNTERNET KULLANIMI

Gençlerin günün önemli bir bölümünde internet kullandığını ve bu kullanımda sosyal medyanın önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Yalı şöyle devam etti; "Türkiye'deki internet kullanımı 16-35 yaş arasında 7 saatin üzerine çıkıyor. İnternette geçirilen zamanın 2 saat 44 dakikası ise sosyal medyaya ayrılıyor. Gençlerin sosyal medyada aktif olması, şirketlerin bu mecralarda etkili stratejilerle yer almasını da adeta zorunlu kılıyor. Sosyal medya, yetenek havuzunu genişletmek ve doğru yeteneklere ulaşmak için önemli bir alan. Bu haliyle de iş dünyasında yeni bir dönemin kapılarını aralıyor."

SAHTE İLANLARA DİKKAT

Sosyal medyanın iş arama ve işe alım süreçlerindeki rolü artarken sahte iş ilanlarına karşı dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Yalı, "İş arayanların kimlik bilgilerini paylaşmadan önce ilanların güvenilirliğini mutlaka doğrulaması gerekiyor. Kurumsal e-posta adresleri ve video konferans görüşmeleri gibi güvenli iletişim kanallarını kullanmak, sahte ilanların tuzağına düşmemek adına kritik öneme sahip. Bu önlemler, kimlik hırsızlığı ve dolandırıcılık risklerini minimize edecektir" diye konuştu.