Sosyal medya finansal mutluluğu olumsuz etkiliyor! İşte araştırma sonuçları...

Bankrate tarafından yapılan yeni bir araştırma; sosyal medyanın, kullanıcıların finansal durumlarıyla ilgili daha mutsuz hissetmelerine yol açtığını ortaya koydu. Araştırmaya katılan kullanıcıların büyük bir çoğunluğu, sosyal medyada gördükleri bir reklam aracılığıyla aldıkları bir üründen pişman olduklarına işaret etti.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

ABD merkezli finans hizmetleri şirketi Bankrate, sosyal medyanın kullanıcıların finansal mutluluğunu nasıl etkilediğini belirlemek için toplam 2 bin 664 kullanıcının katılımıyla yeni bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma sonuçları; sosyal medyanın, kullanıcıların finansal durumlarıyla ilgili daha mutsuz hissetmelerine yol açtığını ortaya koydu. Katılımcıların yarısından fazlası, sosyal medyada gördükleri bir reklam aracılığıyla ürün satın aldıklarına işaret etti. Bu kişilerin yüzde 64'ü ise en az 1 kez yaptığı satın alımdan pişman olduğunu dile getirdi.

Aksam.com.tr'nin Forbes'dan aktardığı habere göre; Bankrate analisti Sarah Foster, araştırma sonuçlarını değerlendirdi. Foster, konuya ilişkin açıklamasında "Sosyal medya, tasarımı gereği kullanıcıların hayatlarının yalnızca en iyi bölümünün bir not defteridir. Her gönderi, resim veya güncelleme izleyenleri etkiler. Sosyal medya, esasen yol kenarındaki yeni reklam panosudur. Fakat geleneksel reklamcılığın hedefini çok daha savurgan bir şekilde gerçekleştirir" ifadelerini kullandı.

İŞTE SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARININ KİŞİLER ÜZERİNDEKİ DİĞER ETKİLERİ!

Öte yandan; Bankrate'in araştırması, sosyal medya paylaşımlarının kişiler üzerindeki diğer etkileri hakkında da önemli ipuçları verdi. Araştırmaya katılan Z kuşağı üyelerinin yüzde 47'si, Y kuşağı üyelerinin yüzde 46'sı, X kuşağı üyelerinin yüzde 31'i ve 'Baby Boomer' olarak bilinen bir önceki nesil üyelerinin yüzde 22'si, başka bir kişinin paylaşımları nedeniyle kendi finansal durumları hakkında olumsuz duygulara kapıldığını söyledi. Benzer şekilde; Z kuşağının yüzde 22'si, Y kuşağının yüzde 14'ü, X kuşağının yüzde 7'si ve 'Baby Boomer'ların yüzde 7'si, gönderilerinin zenginlik ve başarılarını yansıtmasını hedeflediklerine işaret etti.

Sosyal medyaya giriş yapan ve 18 yaş altı çocuğu bulunan ebeveyn katılımcıların yüzde 64'ünden fazlası ise sosyal medyadaki içeriklerin çocuklarının para konusunda gerçekçi olmayan beklentilere sahip olmasına katkıda bulunduğunu dile getirdi.