SELİM KARAHAN / ekonomi servisi
Akıllı telefon satışlarında son 2 yılda bir yavaşlama yaşansa da hayatımızın değişilmez parçası haline gelen mobil uygulamalar dünyayı kasıp kavurmaya devam ediyor. Uygulama analizi firması App Annie 2017 ilk çeyrek verilerini açıkladı. Buna göre Google Play(Android) ve App Store(iOS) mağazalarından ocak-mart döneminde toplam 25 milyar adet uygulama indirildi. Dünya genelinde indirme sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 arttı. 25 milyar uygulama etkileyici bir rakam gibi gözükse de adetsel büyüme gelirlerdeki artışın çok altına kaldı. Tüketiciler söz konusu 3 ayda uygulamalara tam 15 milyar dolar harcadı.
Reklamı kapsamıyor
Tüketici harcamalarındaki artış etkileyici bir biçimde yüzde 45 yükseldi ki bu rakam uygulama içi satın alma ve reklam gelirlerini kapsamıyor. Yani uygulama ekonomisi aslında raporda bahsedilen 15 milyar dolardan çok daha büyük. App Annie, yayımladığı raporda bu yükselişle ilgili olarak “Tüketiciler hayatını mobile kaydırdıkça ve rahatlıkları için ödeme yapmayı tercih ettikçe uygulama pazarında büyük patlama yaşanıyor” değerlendirmesinde bulundu.
GOOGLE PLAY FARKI GİDEREK AÇIYOR
Raporda Google Play’in App Store’la arasındaki farkı açtığı da görüldü. App Annie geçtiğimiz yıl iki mağazadaki indirme sayısı arasındaki farkın %100 olduğunu açıklamıştı. Yani Play’den, App Store’un iki katı uygulama indirilmişti. Bu yıl ise farkın %135’e çıktığını belirtti. Firma doğrudan rakam vermese de yayımladığı oranlara göre 2017’nin ilk üç ayında Google Play’den 17 milyar 537 milyon, App Store’dan ise 7 milyar 462 milyon adet uygulama indirildi.
İPhone'cular iyi para harcadı
İlk üç ayda Android cihazlara çok daha fazla uygulama indirilse de iPhone kullanıcıları uygulamalar için Android kullanıcılarının tam iki katı harcama yaptı. Yani App Store’da kabaca 10 milyar doalr harcanırken Google Play’de bu rakam 5 milyar dolar oldu.
Akıllı telefonda ‘ucuz’ büyüme
Bunun yanında International Data Corporation (IDC) da ilk çeyrek akıllı telefon satış rakamlarını açıkladı. Buna göre küresel akıllı telefon satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.3 artarak 347.4 milyon adede yükseldi. Bu büyümenin önemli bir kısmı Samsung ve Apple gibi pazarın iki ezeli rakibinden değil Huawei, OPPO ve Vivo gibi Çinli üreticilerden geldi. IDC Araştırma Müdürü Anthony Scarsella “Pazarda büyümenin uygun fiyatlı modellerden gelmesini bekliyoruz” açıklamasında bulundu. Anthony Scarsella üst seviye ve alt seviye telefonlar arasındaki çizginin eskisi kadar net olmadığını sözlerine ekledi.