PlayStation'ın geliştiricisi, ‘metaverse' ile ilgili şaşırtan açıklamalar yaptı

PlayStation oyun konsollarının geliştiricisi Ken Kutaragi, ‘metaverse' ile ilgili teknoloji endüstrisindeki yaygın kanıyı reddetti. Kutaragi; ‘metaverse' platformlarının zannedilenin aksine sanal ve gerçek dünyayı birleştirmek yerine, ikisini birbirinden daha da ayırdığını ifade etti.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Popüler oyun konsolu PlayStation'ın geliştiricisi Ken Kutaragi, 'metaverse' ile ilgili teknoloji endüstrisindeki yaygın kanıyı reddettiği yeni açıklamalar yaptı. Kutaragi; 'metaverse'ün zannedilenin aksine, sanal ve gerçek dünyaları birleştirmediğini ve hatta birbirinden ayırdığını ifade etti. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlüklerini de iri ve hantal bulduğuna işaret eden Kutaragi, bu ekipmanları takmanın sinir bozucu olduğuna da sözlerine ekledi.

Aksam.com.tr'nin BNN Bloomberg'den aktardığı habere göre; Kutaragi, kullanıcıların gerçek benlikleri yerine süslü bir avatar kullanmalarını anlamsız bulduğunu dile getirdi. Güncel olarak Ascent Robotics Inc'de CEO'luk görevini sürdüren geliştiricinin, 1993 yılında Sony'de video oyunu departmanını kurduğu biliniyordu.

TESLA VE SPACEX CEO'SU ELON MUSK DA BENZER AÇIKLAMALAR YAPMIŞTI

Benzer şekilde; elektrikli otomobil devi Tesla ve uzay taşımacılığı şirketi SpaceX'in kurucu CEO'su Elon Musk da kısa bir süre önce gerçekleştirdiği bir röportajda, 'metaverse' fikrinden o kadar da etkilenmediğini dile getirmiş ve 'metaverse'ün, bir gerçeklikten çok yeni bir pazarlama hilesi olduğuna işaret etmişti.

Dünyaca ünlü CEO ayrıca, sanal gerçeklik gözlüklerini pahalı, hantal ve rahatsız bulduğunu da sözlerine eklemişti. Musk, eğlence için yüze büyük bir ekran takmanın pratik olmadığını ifade etmişti.

Öte yandan; teknoloji dünyasının önde gelen figürlerinin birçoğu, 'metaverse' ve 'Web3'nin dijital dünyada devrim yaratması beklenen iki trend olduğuna işaret ediyordu. Facebook da kısa bir süre önce CEO Mark Zuckerberg'ün Facebook'u bir 'metaverse' şirketi haline getirme hedefini hayata geçirmek ve gerçeğe yakın sanal dünyalar oluşturma konusundaki odağını daha iyi yansıtmak için şirket adını 'Meta' olarak değiştirmişti. Yapılan isim değişikliği kapsamında; Facebook, Instagram, WhatsApp ve Oculus, 'Meta' isimli tek bir şirket çatısı altında toplanmıştı.

Şirket ayrıca, hafif ve rahat akıllı gözlükler üretmek için Ray-Ban ile iş birliği yapmıştı. Benzer şekilde; Apple ve Google'ın da ayrı ayrı, teknoloji dünyasında belirleyici olması beklenen sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri geliştirdiği biliniyordu.