Netflix'e yeni özellik geldi... Kullanıcıları büyük dertten kurtaracak

Netflix'e kullanıcıları büyük dertten kurtaracak yeni özellik geldi. Bundan sonra Netflix, çift beğeni özelliğiyle kullanıcıların sevdiği içerikleri daha fazla ön plana çıkaracak.

ShiftDelete

Çevrimiçi yayın devi Netflix, öneri algoritmasını geliştirmek için ilginç bir özellik sunmaya başladı. "Çift beğeni" olarak duyurulan yeni özellik sayesinde kullanıcılar, favorilere ekledikleri yapımları ne kadar beğendiğini gösterebilecek.

ShiftDelete'de yer alan habere göre, Netflix tarafından tüm kullanıcılar için sunulan yeni derecelendirme seçeneği, halihazırda kullanımda olan beğenme ve beğenmeme butonlarının yanına dahil edildi. Kullanıcılar, çift beğeni özelliğini izledikleri dizi, film veya belgeseli "gerçekten" sevdiklerini belirtmek için kullanabilir.

NETFLİX ÇİFT BEĞENİ NEDİR? ÖNERİ ALGORİTMANIZI YÖNETİN

"Two thumbs up" isimli yeni özellik, Netflix'in öneri algoritmasını daha fazla kontrol etmesine izin verecek. Yani kullanıcılar, çok sevdikleri bir yapımı çift beğeni ile beğenerek, benzer içeriklerden daha fazlasını görmek istediğini söyleyebilecek.

Çevrimiçi yayın platformuna sunulan yeni çift beğeni düğmesi, bugünden itibaren Netflix'in TV, web, Android ve iOS uygulamalarında kullanıma açıldı (Türkiye'de tüm kullanıcılarda görünmesi zaman alabilir). Netflix ana sayfasında, başlık sayfalarında, belirli bir içeriğin menü seçeneklerinde ve bölüm sonunda görünecek.

Netflix çift beğeni özelliğiyle ilgili açıklamada buluna Ürün İnovasyon Direktörü Christine Doig-Cardet, kullanıcılara sevdikleri içerikleri daha fazla öneren bir algoritma yaratmak istediklerini ifade etti. Doig-Cardet'e göre, sevdiğiniz kategoriden daha fazla dizi veya film için ince ayar yapılabilecek.

"Tek başparmağın yukarıda olması, nelerden hoşlandığınızı bize bildirmeye devam ediyor, bu nedenle benzer önerilerde bulunmak için kullanıyoruz. Ama iki başparmağın yukarıda olması, bize neyi sevdiğinizi söyler ve önerilerinizle daha da netleşmemize yardımcı olur."

Netflix, içerik derecelendirme sistemini ilk olarak 2017 yılında değiştirdi. Yıldızla derecelendirmeden beğeni ve beğenmeme mekanizmasına geçiş yapan şirket ayrıca eşleşme yüzdeleri sunarak bir içeriğin size ne kadar uygun olduğunu gösteriyor.