Netflix, reklamlı abonelik paketini kullanıma sunacak! Daha ucuz olacak...

Popüler dijital yayın platformu Netflix, daha ulaşılabilir fiyatlarla izleme deneyimi sunacak olan reklamlı abonelik paketine sıcak baktığını açıkladı. Konuyla ilgili açıklama, Netflix CEO'su Reed Hastings'den geldi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Netflix CEO'su Reed Hastings, şirketin son mali toplantısında daha uygun fiyatlı izleme deneyimi sunacak olan reklamlı abonelik paketine sıcak baktıklarını açıkladı. Şirketin, uzun bir süredir abonelik sistemiyle reklamsız izleme deneyimi sunduğu ve Hastings'in reklamlara karşı olumsuz bir yaklaşım sergilediği biliniyordu. Yeni açıklama ise bu yaklaşımın tam tersine işaret etti. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Netflix CEO'su, reklamlara karşı olduğu kadar tüketici seçiminin de yanında olduğunu ve müşterilere daha uygun fiyatlı bir seçenek sunmanın mantıklı olduğunu dile getirdi.

Aksam.com.tr'nin CNBC'den aktardığı habere göre; Hastings, reklamlı abonelik paketinin gelecek 2 yıl içerisinde kullanıma sunulmayacağına işaret etti. Paketin olası fiyatına ilişkin de herhangi bir açıklama yapılmadı. Hulu, HBO ve Disney'in de kendi reklamlı abonelik paketlerini kullanıma sunduğunu belirten Hastings, "İşe yaradığına dair çok fazla şüphemiz olduğunu sanmıyorum" ifadelerini de sözlerine ekledi.

NETFLIX, 10 YILDAN FAZLA SÜREDİR İLK KEZ BİR ÇEYREKTE ABONE KAYBI YAŞADI

Öte yandan; dijital yayın platformu Hulu, reklamlı abonelik paketini 6,99 dolardan kullanıma sunuyor. Güncel olarak Türkiye'deki Netflix kullanıcılarının ise platformu kullanmak için minimum 57,99 liralık bir ödeme yapması gerekiyor. Bu nedenle reklamlı abonelik paketinin, 30 lira bandında bir fiyat etiketine sahip olması bekleniyor.

Bununla birlikte; Netflix'in, 10 yıldan fazla süredir ilk kez bir çeyrekte abone kaybı yaşadığını açıkladığı da biliniyor. Son dönemlerde daha fazla içerik çıkarmaya odaklanan ve artan harcamalara bağlı olarak abonelik paketlerinde zam yapmak durumunda kalan platformun, ABD ve Kanada'da zamlar nedeniyle 600 binden fazla abone kaybettiği tahmin ediliyor. Söz konusu hamlenin, şirketin yeniden abone sayısını artırmasına destek olması hedefleniyor.