Netflix, abonelerini ‘odak grubu' olarak kullanıyor! Geri bildirim topladı...

Dijital yayın devi Netflix'in, henüz yayınlanmamış dizi ve filmlere ilişkin geri bildirim toplamak için bazı abonelerini odak grubu olarak kullandığı ortaya çıktı. Önceden gruba davet edilen Netflix abonelerinin, 6 ay boyunca izledikleri içeriklere ilişkin anket doldurdukları kaydedildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Popüler dijital yayın platformu Netflix'in, henüz yayınlanmamış orijinal içeriklerine ilişkin geri bildirim toplamak için bazı abonelerini odak grubu olarak kullandığı ortaya çıktı. Önceden odak grubuna davet edilen Netflix abonelerinin, 6 ay boyunca bazı dizi ve filmleri izlediği ve sevdikleri, sevmedikleri veya değiştirmek istedikleri noktaları bildirmek için bir anket doldurdukları kaydedildi.

Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; haberin ortaya çıkmasının ardından Netflix, odak grubu çalışmaları yürüttüğüne yönelik iddiaları doğruladı. Fakat bu odak gruplarının, yalnızca ABD'deki kullanıcılardan oluştuğu açıklandı. Geri bildirim kaydedildiği panellerin, yaklaşık 1 yıldır aktif olduğu belirtildi.

NETFLIX'İN ODAK GRUBU UYGULAMASI, UZUN YILLARDIR HOLLYWOOD'DA DA KULLANILIYOR

Öte yandan; söz konusu uygulama, uzun yıllardır Hollywood'un temel dayanaklarından biriydi. Yapımcılar, bir içeriğin mümkün olan en geniş kitleye ulaşmasını istediklerinde odak gruplarından faydalanıyordu. 'Terminatör 2'nin sonunun, odak grubu tarafından beğenilmemesi üzerine değiştirildiği biliniyordu. Netflix'in de orijinal içeriklerinin seyircide bir karşılık bulduğundan emin olmak ve platforma daha fazla izleyici çekmek için odak grubu yöntemini kullandığı tahmin edildi.