Japon teknolojileri için deneyim merkezi

Japon teknoloji devi Konica Minolta, Ataşehir'de 5 milyon euro yatırımla bir deneyim merkezi açtı. 300'den fazla cihazın bulunduğu merkezde ziyaretçiler; sağlık çözümlerinden, ödeme sistemlerine pek çok teknolojiyi inceleme olanağı bulacak.

AKŞAM

ARZU KURUM

Konica Minolta, işyerlerinin dijital dönüşümüne ve güvenliğine etki edecek bir yaklaşımla Konica Minolta Avrasya Teknoloji Merkezi Kampüsü'nü hayata geçirdi. İstanbul Ataşehir'de 6 bin metrekarelik kapalı alanda konumlanan merkezin 2500 metrekarelik kısmı yalnızca müşteri deneyim merkezine ayrıldı. 5 milyon euro yatırımla kurulan kampüste, 1 adet ışık ve renk ölçüm laboratuvarı, 3 adet showroom, 7 iş kolu, 50'den fazla marka, 100'den fazla yazılım, 300'den fazla da cihaz modeli bulunuyor.

TÜRKİYE ÜRÜN TEDARİKÇİSİ

Konica Minolta Türkiye Genel Müdürü Mustafa Yılmaz, 'Bu merkezi, tüm iş birimlerini tek bir noktadan yönetme stratejisi ile yeni deneyimler kazanmak adına genel merkez haline getirdik. Geleceğin iş dünyasına yeni teknoloji merkezimizle birçok katkıda bulunacağız" dedi. Baskı üretim pazarı için fotokopi makineleri, lazer yazıcılar, dijital baskı sistemleri, medikal ve grafik görüntüleme sistemleri, X-ray görüntü işleme sistemleri üreten şirket, dünya çapında 40 bin çalışanıyla yaklaşık 10 milyar dolarlık bir ciroya sahip. Konica Minolta'nın 2012 'de Türkiye pazarına girdiğini belirten Yılmaz; Konica Minolta Türkiye'nin AB'deki diğer ülkeler arasında 14. sırada olduğunu ifade etti. Konica Minolta'nın iki tanesi Çin'de bir tanesi Malezya'da olmak üzere üç fabrikaya sahip olduğunu hatırlatan Yılmaz, 'Uzun yıllardır yedek parçalarımızı Türkiye'den tedarik ediyoruz. Yılda yaklaşık 50 milyon euro'luk bir ticari kapasitemiz var. 30 milyon euro'luk da burada oluşturduğumuz bir hacim var" diye konuştu.

KAVGA OLUNCA UYARI VERİYOR

Kampüste sergilenen teknolojiler arasında yapay zekayla çalışan hasta ve personel takip çözümleri yer alıyor. Tavana yerleştirilen kamera ile hastanın hareketlerini izleyen sistem hastanın yapmasının istenmediği hareketi yaptığında hemen uyarıda bulunuyor. POS Entegrasyonu ve Barcode Okuma sistemi ise perakende sektöründe verimliliği artırarak zaman ve maliyet avantajı sağlıyor. Başka bir diğer çözüm olan sistemle de yapay zeka ile kişiler arasında kavga yaşanması halinde, uyarı sistemi devreye girerek birbirine bağlı sensörlerle anında müdahale edilebiliyor.

DİJİTAL LİDERLER YETİŞTİRECEK

Konica Minolta Türkiye olarak üniversiteden yeni mezun olan gençler için eğitim programları düzenleyecekleri bilgisini veren Yılmaz sözlerini şöyle sürdürdü: 'Faaliyet alanlarımız için yeni dijital liderler yetiştireceğiz. Akademide, video güvenlik ve analiz görüntüleme, ofis ekipmanları, profesyonel yazıcılar, renk ve ışık ölçüm cihazları, yazılım, sağlık sektörü gibi birimler olacak. Gençler hangi alana ilgi duyuyorsa, ona yönelecekler. Bu kapsamda 3 kriterimiz olacak. Eğitimin süresi 1 yıl olacak. MT olarak çalışmaya başladığında bizim çalışanımız olacak."