İstatistikler, Bing kullanıcılarının en çok ‘Google' kelimesini arattığını gösteriyor

Google'ın çatı şirketi Alphabet'te çalışan bir avukat, ‘Google' kelimesinin Microsoft'un arama motoru Bing'de en çok aratılan ifade olduğuna işaret etti. Listede Google kelimesini; sırasıyla YouTube, Facebook, Gmail ve Amazon takip etti.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Google'ın çatı şirketi Alphabet'te çalışan bir avukat, hazırladığı bir savunmada 'Google' kelimesinin Microsoft'un arama motoru Bing'de açık ara en çok aranan ifade olduğuna işaret etti. Avukat, söz konusu veriyi Google'ın Avrupa Birliği'nden aldığı 5 milyar dolarlık tekelcilik karşıtı ceza kararını bozmaya çalışırken kullandı. Verinin; insanların Google'ı zorla değil, kendi tercihlerine dayalı olarak kullandığına dair bir kanıt niteliğinde olduğu kaydedildi.

Aksam.com.tr'nin The Verge'ten aktardığı habere göre; SEO şirketi Ahrefs'in verilerinden derlenen istatistikler, 'google'ın Bing'de dünya çapında en çok aranan terim olduğunu gösterdi. Listede 'google' ifadesini; sırasıyla 'youtube', 'facebook', 'gmail' ve 'amazon' takip etti. 'google' ifadesinin, 'youtube'u yaklaşık 5 milyon aramayla ikinci sırada bıraktığının da altı çizildi.

Yalnızca ABD ağında yapılan aramalar incelendiğinde ise 'Facebook'un ilk sırada, 'Google'ın da üçüncü sırada olduğu görüldü. Verilerin, kullanıcıların Google'a ulaşmak için Microsoft'un arama motorunu kullandığını gösterdiği belirtildi. Arama motorunun kendi ismi 'bing'in ise ABD'de en çok aranan yedinci terim, dünya çapında en çok aranan onuncu terim olduğu dile getirildi.

MICROSOFT VE GOOGLE, VERİLERE İLİŞKİN YORUM YAPMADI

Diğer yandan; The Verge, yaşanan gelişme sonrası Microsoft ile iletişime geçerek Bing'in en çok aranan terimlerine ilişkin listeyi doğrulamasını talep etti. Microsoft, söz konusu talebi paylaşacak bir şeyi olmadığını dile getirerek yanıtladı. Google ise konuya ilişkin kendisine yöneltilen soruları yanıtsız bıraktı.