Instagram Reels, yeni bir gelir kapısına dönüşebilir! Meta test ediyor...

Instagram, kullanıcıların ‘Reels' sekmesine yüklediği içeriklerden gelir elde etmesine yardımcı olacak içerik üretici odaklı yeni araçları test etmeye başladı. Bununla birlikte, Instagram anasayfa akışının da tam ekranlı gönderilere uygun yeni bir tasarıma kavuşabileceği belirtildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Sosyal medya devi Instagram, 'Reels' sekmesinde etkileşimi artıracak içerik üretici odaklı yeni araçları test etmeye başladı. Test edilen özelliklerin, Reels sekmesini yeni bir gelir kapısına dönüştürebileceği ifade edildi. Çatı şirket Meta'nın, üst segment reklam-verenleri Instagram Reels'a çekmeyi hedeflediğinin de altı çizildi.

Aksam.com.tr'nin TechCrunch'tan aktardığı habere göre; platformun test ettiği 'Reels Play' isimli program, içerik üreticilere 100 görüntülemeyi aşan her 5 Reels için 20 dolar ödeme yapacak. Program, her 30 günde bir sıfırlanacak. Meta; Reels sekmesinde teşvik programlarını test etmeye, ödemeleri düzenlemeye ve test çalışmalarından öğrendiklerini daha fazla içerik üreticiye genişletmeye devam edecek.

INSTAGRAM'IN ANASAYFA AKIŞI DA TİKTOK'A BENZEYEBİLİR

Öte yandan; Instagram, videoları daha fazla ön plana çıkarabilmek ve platformu daha video-merkezli bir hale getirebilmek için tam ekran anasayfa akışını da test etmeye başladı. Henüz yaygın kullanıma açılmayan tasarımın, Instagram'ın daha çok TikTok gibi görünmesine yol açabileceği ifade edildi. Test grubundaki kullanıcılar, tam ekran anasayfa akışının üst kısmında hikayelerin yer almadığına dikkat çekti. Fakat bir Meta sözcüsü, hikayelerin yeni tasarımda da üst kısımda kalmaya devam edeceğini dile getirdi.

Alt kısmın ise yine Reels sekmesine, alışveriş sekmesine, 'Keşfet' sekmesine ve profil sayfasına yönlendireceği belirtildi. Bildirimler ve mesajlar gibi diğer seçeneklerin sağ üstte yer alacağının da altı çizildi. Platform, kısa bir süre önce profil sayfasında en üste gönderi sabitleme özelliğini de test etmeye başlamıştı. Halihazırda profilde hikayelerin sabitlenebilmesine olanak tanıyan uygulamada, yeni özelliğin entegre edilmesi sonrası kullanıcıların en sevdikleri gönderileri profillerinin üst kısmına sabitleyebileceği ifade edilmişti.