Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Sosyal medya devi Instagram, etiket özelliğinin kapsamını genişlettiğini duyurdu. Artık içeriklerde, gösterilen ürünlerin de kişiler gibi etiketlenebileceği ifade edildi. Şu ana kadar ürün etiketleme özelliği, yalnızca işletmeler ve içerik üreticiler tarafından kullanılabiliyordu. Fakat Instagram, gelecek aylarda bu özelliği ABD'deki tüm kullanıcıların beğenisine sunacağına işaret etti.
Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; kullanıcılar, ürünleri kişileri etiketlediği şekilde etiketleyebiliyor. Paylaşılan içeriğin belirli bir yerine dokunmak, ürünü etiketlemek için yeterli oluyor. Instagram'da mağazası olan işletmeler de ürün etiketlerini kullanabiliyor.
İçerik üreticiler ise genellikle sponsorlu içeriklerde veya iş birlikleri olan markaları tanıtan gönderilerde ürün etiketlerini kullanıyor. Fakat takipçilerden biri, bu gönderi veya etiket üzerinden bir satın alma işlemi gerçekleştirirse ürün etiketini kullanan kişiler herhangi bir ücret veya komisyon almıyor. Instagram, özelliğin kullanıcıların en sevdikleri küçük işletmeleri desteklemesine yardımcı olmayı amaçladığını söylüyor.