Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Toyota Araştırma Enstitüsü (TRI) araştırmacıları, 'Supra' spor otomobili direksiyon başında sürücü yokken yarış pistinde 'drift' yapabilecek şekilde yeniden tasarladı. Aracı, tekerleklerini yüksek hızda döndürerek engellerin etrafında dolaşırken izlemek oldukça keyifli olsa da proje ekibi, düzenlemenin araç güvenliğini artırmak adına yapıldığına işaret etti. Enstitünün yöneticilerinden Avinash Balachandran; açıklamasında 'Toyota Araştırma Enstitüsü'nde insanların yerini alacak teknolojiler yaratmayı amaçlamadıklarını, aksine insanları değiştiren ve güçlendiren ileri teknolojileri kullanmak istediklerini dile getirdi.
Aksam.com.tr'nin Futurism'den aktardığı habere göre; araştırmacılar, bu çalışma ile profesyonel yarış arabası sürücülerinin yolda gizli buzlanma anında sert bir cisme çarpmak gibi belirli durumlarda nasıl tepki verdiklerine dair iç görüler toplayacak. Toplanan veriler, gelecekte araç güvenliğini geliştirmek için kullanılacak. Proje sayesinde ayrıca, bir otomobilin kontrol edilebilir olduğu bölgeler geliştirilecek.
Böylece en zorlu acil durumlarla başa çıkabilmek ve kullanıcıları yolda daha güvenli tutabilmek için standart sürücülere, profesyonel yarış arabası sürücülerinin içgüdüsel reflekslerinin verilmesi hedeflenecek.
Paylaşılan diğer bilgilere göre; profesyonel sürücüler, ıslak veya kaygan yollarda dönüş sırasında 'drift' yapmayı güvenlik için bilinçli olarak tercih edebiliyor. Fakat birçok standart sürücü, bunu korkutucu bulması veya söz konusu prosedürün profesyonellik gerektirmesi nedeniyle 'drift' yapmaktan kaçınabiliyor.
Enstitü araştırmacıları tarafından geliştirilen 'Supra' otomobil de herhangi bir nesneye çarpmadığından emin olmak için 'drift' sırasında rotasını saniyede 20 kez yeniden hesaplıyor. Araç ayrıca, fren sistemini dört tekerleğinin her birinde ayrı ayrı kullanabiliyor. Söz konusu otonom yüksek kontrol kabiliyetinin, gelecekte kaza sırasında hayat kurtarabilecek araç refleksleri yaratması bekleniyor.