Google’ın yeni hizmeti Google Attribution ile tanışın!

Google, yeni konferansında yeni hizmeti Google Attribution'ın beta sürümünü piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Google, gerçek hayatta yapılan harcamalar ile online reklam tıklamalarını karşılaştırmak adına milyarlarca insanın kredi kartı ve banka kartı harcamalarını kullanıcıların bilgilerinin özel, güvenli ve anonim kalmasını garantileyen yepyeni ve özel bir şifreleme teknolojisi ile takip etmeyi planlıyor.

Şu anda AdWords, Google Analytics ve DoubleClick Search gibi servisler aracılığıyla internet kullanıcılarına dair birçok veri elde eden Google, arama geçmişi ve coğrafi konum bilgilerini de kullanarak online reklamların offline dünyadaki etkisini de gözlemliyor.

Google, yeni ürünü Google Attribution aracılığı ile kredi kartı ve banka kartı verileri üzerinden reklamverenlere online reklam kampanyalarının offline satışlar üzerindeki etkisini gözlemleme imkanı sunmaya başlıyor. Google tarafından yapılan açıklamada, Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan kredi kartı ve banka kartı harcamalarının yüzde 70’inin takip edilebileceği belirtiliyor.

Google, Google Attribution kapsamında partnerler tarafından paylaşılan tüm verileri kullanıcı mahremiyetini sağlamak amacıyla toplu hale getirerek anonimleştirecek. Bu doğrultuda yalnızca, ‘web’ ve ‘uygulama’ aktivitelerinin Google hesaplarıyla ilişkilendirilmesine izin veren kullanıcıların reklam tıklama bilgilerini kullanacak.

Google Attribution'un daha çok bilgilendirici bir değerlendirme yöntemi olduğunu belirten Google Ürün Geliştirme Direktrü Babak Pahlavan "Tüm tıklamaları topluyoruz, bu yöntemle örneğin hangi konuşmaların sosyal medya kanallarından geldiğinizi söyleyebileceğiz." diyor.