Google, yeni çoklu arama özelliğini tanıttı! Deneme sürümü kullanıma açılıyor...

Google, yeni çoklu arama özelliğinin deneme sürümünü ABD'deki kullanıcıların beğenisine sunduğunu duyurdu. Google arama motorunda kullanılabilen yeni özelliğin, kullanıcıların aynı anda hem görsel hem de metin kullanarak arama yapabilmesini mümkün kılacağı ifade edildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

ABD merkezli teknoloji devi Google, yeni çoklu arama özelliğinin deneme sürümünü kullanıma açtığını duyurdu. Şimdilik yalnızca ABD'deki Google kullanıcılarına açılan özelliğin, aynı anda hem görsel hem de metin kullanarak arama yapılabilmesini mümkün kılacağı ifade edildi. Bu sayede, yemek takımının fotoğrafını çeken bir kullanıcının uyumlu bir sehpa takımı aramak için 'sehpa' kelimesini ekleyerek bu iki öğeyi aynı anda aratabileceği dile getirildi.

Aksam.com.tr'nin TechCrunch'tan aktardığı habere göre; söz konusu özellik, ilk kez geçen yılın Eylül ayında gerçekleştirilen 'Search On' etkinliğinde görücüye çıkarılmıştı. Özelliğin, artık hem iOS hem de Android işletim sistemindeki Google uygulamasının Google Lens bölümünde kullanılabileceği belirtildi.

Öte yandan; Google çoklu arama özelliği, güncel olarak test aşamasında olma niteliği taşıyor ve çevrim içi alışveriş deneyimini hedefliyor. Kullanıcılar, özellik sayesinde turuncu bir elbisenin fotoğrafını çekip aynı elbisenin yeşil versiyonunu bulabilmek için sorguya "yeşil" ifadesini ekleyebiliyor. Şu anda yalnızca ABD'deki İngilizce konuşan akıllı telefon kullanıcıları, özelliğe erişim sağlayabiliyor.

GOOGLE ÇOKLU ARAMA ÖZELLİĞİ NASIL KULLANILIR?

Kullanıcıların, özellikten faydalanabilmek için arama çubuğunun sağ tarafındaki kamera ikonuna dokunması ve Google Lens'e ilerlemesi gerekiyor. Daha sonra bu alana bir görsel yüklenebiliyor ve artı simgesine dokunarak aramaya kelimeler eklenebiliyor.

Google Lens'in, şirketin uzun bir süredir kullanımda olan görüntü tanıma teknolojisi olduğu da biliniyor. Söz konusu teknoloji; kameranın merceğindeki görüntüleri tanımlamak veya QR kodlarını, barkodları ve Wi-Fi etiketlerini okumak için yapay zekayı kullanıyor.