Gençlere laf etmeden önce aynaya bakacaksınız!

Nielsen’in yayımladığı rapora göre 2016 itibarıyla 35-49 yaşlarındaki kullanıcılar haftada 6 saat 58 dakikayla sosyal medyada en çok vakit geçiren grup haline geldi. 

SELİM KARAHAN

Sosyal medya ve internet bağımlılığı artık günümüzde bir hastalık olarak kabul görmüş durumda. Örneğin  son olarak İstinye Üniversite Hastanesi Psikoloğu Duygu Başak Gürtekin, sosyal medya bağımlılığının artık çocuklarda daha sık gözlendiğine dikkat çekerek, bu konuda ailelerin kurallar koymak yerine karşılıklı iletişimi güçlendirmek adına anlaşmaya dayalı  sözleşmeler yapmaları gerektiğini söyledi. Gürtekin’in tavsiyesi önemli olabilir ancak ortada bir sorun var. O da asıl bağımlıların çocuklarına kural koyması gereken aileler olması. 

KADINLAR FARK ATTI 

Araştırma şirketi Nielsen’in önceki gün yayımladığı ‘2016 Sosyal Medya Raporu’ kendini ‘sokakta oynayarak büyüyen son nesil’ olarak kabul eden kişilerin sosyal medyaya en bağımlı kişiler olduğunu ortaya koydu. Araştırmaya göre günümüzde sosyal medya kullanıcısı yetişkinler bu platformlarda haftada ortalama 5.5 saat vakit geçiriyor. Söz konusu ortalama erkeklerde 4 saat 23 dakika, kadınlarda ise 6 saat 33 dakika. 

Günde yaklaşık 1 saat

Yaş gruplarına bakıldığında 18-34 yaş arasındaki kullanıcılar sosyal medyada haftada 6 saat 19 dakika geçiriyor.  Bu rakamın 35-49 yaş aralığındaki kullanıcılarda 6 saat 58 dakika, 50 yaş üzerindeki kullanıcılarda ise 4 saat 9 dakika olduğu tespit edildi. Yani şu anda Psikolog Gürtekin’in belirttiği gibi küçük çocuklarıyla bir ‘sosyal medya sözleşmesi’ imzalaması gereken nesil kafalarını sosyal medyadan kaldırmıyor. 

50 yaş üstünde büyük sıçrama 

Nielsen’in verileri 2016’nın üçüncü çeyreğini kapsıyor. Raporda sosyal medyada geçirilen zamanın bir önceki yılın aynı dönemine göre ne kadar arttığı da tespit edildi. Buna göre 18-34 yaş grubundaki artış yüzde 21, 35-49 yaş grubundakilerde ise yüzde 29 oldu. 50 yaş ve üzerindeki kullanıcıların sosyal medyada geçirdikleri zaman ise bir yılda yüzde 64 arttı. 

Cihaz tercihlerinde fark 

18-34 yaş aralığı sosyal medyada geçirdiği vaktin yüzde 78’inde akıllı telefonlarını, yüzde 10’unda tabletlerini, yüzde 12’sinde ise PC'lerini kullanıyor. 50 yaş üstünde ise telefonların payı yüzde 63’e düşerken, bilgisayarınki yüzde 25’e çıkıyor. Bu yaş grubunda yüzde 12 ile tablet kullanımı gençleri geride bıraktı.