Genç girişimcilere ek kazanç imkânı

Türk Telekom'un müşteri deneyimi şirketi AssisTT, ‘Girişimci Müşteri Temsilcisi' modelini hayata geçirdi. Projeyle; kendi şirketini kurup AssisTT'le sözleşme yapanlar ayda en az 28 bin lira ek kazanç elde edebiliyor.

YAŞAR KIZILBAĞ

Türk Telekom'un müşteri deneyimi şirketi AssisTT, "Girişimci Müşteri Temsilcisi" modeli ile çalışanlarına, ev hanımlarına, öğrencilere girişimci olma fırsatı sunmaya başladı. AssisTT Genel Müdürü Haktan Saran, sektörde full time çalışma döneminin sona erdiğini çalışanlara özel beş farklı model sunduklarını söyledi. Bu modellerden birinin "Girişimci Müşteri Temsilcisi" modeli olduğunu belirten Saran bu modelin kendi işini kurmak isteyenlere fırsatlar sunduğunu anlattı.

MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ ÇOBAN

Saran "Bu model dünyada bir ilk. Bu modelde kişiler şahıs şirketi kuruyor ve bizimle sözleşme imzalıyor. Biz AssisTT olarak bu şirketten hizmet alımı yapıyoruz. Yapay zeka tarafından saat ücretlerinin belirlendiği modelde çalışanlar, aynı zamanda çalışmaları sırasında gerçekleştirdikleri performans, verimlilik gibi bütün değerleri, iş çıktılarını izleyip, kazançlarını görerek kolaylıkla bunları fatura edebiliyorlar. Aylık ortalama 6500 dakika civarında üretim yapan temsilciler piyasa ortalamasının üzerinde gelir elde ediyorlar. Şu an 490 kişi bu modelle çalışıyor. 18-29 yaş arasındaki genç Girişimci Müşteri Temsilcisi sayısı ise 261. Mevcut çalışanlar da bu modele geçmek istiyor. Girişimci Müşteri Temsilcisi Diyarbakırlı eğitimli bir çoban çalışanımız da var. Gündüz çobanlık yapıyor akşam çağrı merkezi hizmeti veriyor" dedi.

EN AZ 28 BİN TL EK GELİR

Saran, Girişimci Müşteri Temsilcisi modeli ile başta kendi çalışanları olmak üzere ev hanımı ve öğrencilerin ayda en az 28 bin liraya kadar gelir elde edebildiğini söyledi. Saran "Bu modelde halen aile işletmesinde çalışıp, hem de bize çalışan birçok kişi mevcut. Bu modelde çalışmak isteyen 18-29 yaş arasında olan gençler Vergi ve Bağkur teşviki olan 'Genç Girişimci İstisnası' programına dahil olabiliyor. 29 yaş üstü olanlar ise KOSGEB gibi devlet teşviklerinden faydalanabiliyor" dedi.

TATİLDE ÇALIŞMA OLANAĞI

Saran "Ayrıca part-time çalışmak isteyenlere Özgür Çalışma Modeli sunuyoruz. Ev hanımı ve öğrenciler bu model ile çalışma saatlerini kendileri belirleyerek çalışabiliyor. İş ve evde çalışmak isteyenler için Hibrit Çalışma modeli, seyahat edenler ve gezginler için Dilediğin Yerden Çalışma modeli geliştirdik. Böylece seyahat ederken mesela Antalya'ya tatile gittiniz akşam bilgisayarınızı açıp çağrı merkezi hizmeti verebiliyorsunuz" diye konuştu.

ADIYAMAN'DA 1000 KİŞİYE İSTİHDAM

Deprem bölgesindeki Adıyaman'ı bir yıl ayakta tutmak için büyük emek sarf ettiklerine dikkat çeken Saran, "Deprem olduğunda bölgede 600 çalışanımız vardı şimdi 800'e çıktı. Yakında bin çalışana çıkacak. Şayet biz bu istihdamı sağlamazsak bölgeyi terk ederlerdi. İnsanlara tutunma alanı oluşturduk. Şu anda Sağlık Bakanlığı'nın randevu sistemi hizmetine Adıyaman cevap veriyor" dedi. Haktan Saran, İngilizce hizmetini ise en çok Van'dan verdiklerini, Van'da İngilizce bilen 100 kişi çalıştığını söyledi.

RAKAMLARLA ASSİSTT

Merkez sayısı: 21

İller: İstanbul, Edirne, İzmir, Aydın, Isparta,

Ankara, Kırıkkale, Çorum, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon,

Rize, Erzincan, Erzurum, Adıyaman, Bingöl, Diyarbakır, Bitlis, Van

Çalışan sayısı: 16 bin

Kadın çalışan: 10 bin 89

Kadın çalışan oranı: % 64

Müşteri sayısı: 70+ kurumsal müşteri

2023 çağrı sayısı: 240.8 milyon

YAPAY ZEKAYA DERT ANLATMAK 4 DOLAR

Yapay zeka ile 250 saniyelik bir çağrının maliyetinin 4 dolar olduğunu ifade eden Saran, normal çalışana göre üç kat daha pahalı olduğunu söyledi. Çağrı merkezi sektörünün pandemiden bu yana sürekli büyüdüğüne dikkat çeken Haktan Saran "30 yıldır çağrı merkezi sektöründeyim. Her beş yılda bir 'Önümüzdeki beş yılda bitecek meslekler' açıklanır. Her zaman ilk üçte çağrı merkezleri vardır. Yapay zeka çağrı merkezlerini bitirmediği gibi sektör 2020'den bu yana yüzde 40 büyüdü" dedi. AssisTT'in 'İş Gücü Yönetimi' uygulaması olan Dönence'yi devreye aldığını da belirten Saran "Dönence üzerinden iPad'lerden çağrı hizmeti verilebiliyor. 2025 yılında cep telefonu üzerinden de çağrı hizmeti verebileceğiz" dedi.