Geleneksel yayıncılık kökten değişiyor

Dijital platformların kullanıcıların hayatında daha fazla yer almasıyla TV platformları da önemli bir dönüşüme girdi. Pek çok firmanın rekabet ettiği pazarda oyuncular yeni teknolojilerle geleneksel televizyon yayın anlayışını kökten değiştiriyor.

Akşam Gazetesi

Teknolojinin gelişmesiyle hayatın her alanına nüfuz eden dijitalleşme; televizyon, sinema ve spor içeriklerini izlemeye yönelik alışkanlıkları da dönüştürdü. Artık bilgisayar, akıllı telefon, tablet ya da akıllı televizyonlar üzerinden çok daha erişilebilir ve zengin bir izleme deneyimi sunan TV ve içerik izleme platformları izleyicinin öncelikli alışkanlığı haline geldi. Türkiye'de de pek çok dijital platform, izleyicilerin en çok merak ettiği içerikleri bünyesinde barındırıyor. Halihazırda dünya çapında yayınlanan bütün popüler içerikler aynı anda Türkiye'de de bu platformlar sayesinde izlenebilir hale geldi.

111 MİLYAR DOLARLIK PAZAR

Yayınladıkları içeriklerle adından söz ettirmeyi başaran dijital platformların popülaritesi yükselirken Türkiye'de içerik sunan TV ve içerik izleme platformlarının sayısı da her geçen gün artıyor. Bunlardan biri de Türk Telekom'un TV platformu Tivibu. Yenilikçi ve kullanıcı dostu teknolojik özellikleri, zengin içeriği, yenilenen yüzüyle ayrıcalıklı TV izleme deneyimini ileri taşıyan Tivibu, 7 güne kadar geri al izle, durdur izle, kişiye özel kanal ve menü özellikleriyle TV yayıncılığında öne çıkıyor. Statista verilerine göre pandemiyle birlikte altın çağını yaşamaya başlayan bu platformların büyüklüğü 2021 yılında dünyada 85.7 milyar dolara ulaştı. Pazarın 2023 yılında 111 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

7 GÜNE KADAR GERİ ALMA ÖZELLİĞİ

Dijital platformlardaki trendlere ve yeni nesil cihazlara uygun yeni ara yüzüyle Tivibu'da 7 güne kadar geri alma özelliği ile geçmiş yayınlar TV rehberi menüsünden izlenebiliyor. Kullanıcının geçmiş izleme alışkanlıklarına göre seveceği filmlerden oluşan ve Türkiye'de bir ilk olarak, hayata geçirilen Benim Kanalım'da ise yayınlanan filmler kişiye özel içeriklerden oluşuyor. Ebeveyn kontrolü ile kullanıcılar dilediği kanalı veya içeriği izlemeye kapatabilirken, tüm programlar arasında farklı seviyede yaş sınırı belirlerken; aynı zamanda Çocuk Profili oluşturarak sadece çocuklara uygun içeriklere ve kanallara erişilebiliyor. Bana Özel menü yapısıyla, kullanıcılar, kaydettiği, yarım bıraktığı, kiraladığı veya satın aldığı içeriklere erişebiliyor. Çevrimdışı izleme özelliği de içeriklerin internete bağlıyken akıllı telefon veya tabletlere indirilmesini sağlarken, bu sayede internete bağlı olunmadığı ortamlarda da içeriklerin izlenmesine olanak veriyor. Tivibu'nun IMDB puan entegrasyonu sayesinde, kullanıcılar içerik seçerken bu puanı da referans alarak bir karar verebiliyor, "IMDB puanı yüksek filmler" kategorisi üzerinden doğrudan yüksek puanlı içeriklere erişilebiliyor.

TÜRKİYE'DEKİ DİJİTAL TV PLATFORMLARI

Netflix

MUBI

Exxen

Disney+

GAİN

beIN Connect

S Sport Plus

Tivibu

TVPlus

Tabii

Youtube Premium

Puhu TV

Blu TV

Amazon Prime Video

HAYATIN NABZINI TUTAN BİR KANAL

Tivibu, dünyanın önde gelen entegre bilgi ve iletişim teknolojileri çözümü liderlerinden ZTE ve Netaş iş birliğiyle yenilenen ara yüzünü ve sadece Tivibu'da olan yeni yaşam kanalı 'Tivilife'ı tanıttı. Tivilife; yerli ve yabancı programları harmanlayan yayın akışıyla özgün içerikleri izleyicilerle buluşturacak.

HER YERDEN ULAŞILIYOR

Zengin program seçkisiyle hayatın nabzını tutan bir yaşam kanalı olacak Tivilife, geziden yemeğe, sağlıktan modaya, doğadan spora, eğlenceden hobilere, girişimcilikten teknolojiye yeni trendleri izleyicilere sunacak. Tivibu müşterileri, Tivibu'nun gelişmiş özelliklerini barındıran yeni ara yüzü aracılığıyla, IPTV, Web, Smart TV, Apple TV/Android TV, akıllı telefon ya da tabletten oynatılıp durdurulan bir içeriğe, tekrar devam etmek istediğinde, yine bu cihazlardan dilediği zaman izlemeye devam edebiliyor. Kullanıcılar, TivibuGo uygulaması ile Tivibu'nun içeriklerine her yerden ulaşabiliyor.

MARKALARI PAZARLAMADA GELECEĞE TAŞIYACAK

Teknoloji şirketi SabancıDx'in Hollanda merkezli çatı kuruluşu DxBV'nin yeni markası Opportune, markaları dijital pazarlama, yeni nesil yapay zeka çözümleri ve pazarlama teknolojilerinde geleceğe taşıyacak. Opportune Türkiye Pazarı Co-CEO'su İhsan Ceyhan Solak, "Amacımız büyük bir hızla süregiden dijital dönüşüm yolculuğunda müşterilerimizin etkin ve kalıcı bir yer edinmesini sağlamak" dedi. Opportune Yönetim Kurulu Başkanı Doğuş Kuran da "Pazarlama teknolojileri pazar büyüklüğü 250 milyar dolara ulaştı. Küresel hedeflerle başladığımız dönüşüm yolculuğunda en önemli hamlelerimizden biri Google'ın Türkiye'deki ilk Premier Partneri dijital pazarlama şirketi SEM'in bize katılması oldu. SEM ile grubumuzun yapay zeka kaslarını birleştirecek yeni bir markaya hayat verdik. Opportune ile, pazarlama sektörünün global öncülerinden olmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

12 AY TAKSİT VE GARANTİ 2 HAFTAYA KADAR İADE OLANAĞI

YENİLENMİŞ TELEFONA EĞİLİM İKİ KAT ARTTI

Tüketicilerin cep telefonu alma tercihlerine dair olarak bağımsız araştırma kuruluşu Sia Insight tarafından yapılan araştırma, yenilenmiş telefonun avantajlarını öğrenen tüketicilerin bu yönde tercih yapmaya giderek daha fazla eğilimli olduğunu ortaya koydu. Mayıs ayında 12 ilde bin kişiyle görüşülerek yapılan araştırmaya göre, yenilenmiş telefonun ne olduğunu öğrenen tüketicilerin %31'i alışverişlerini bu yönde yapabileceklerini ifade etti. Aralık 2022'de bu oran %17 seviyesindeydi. Yenilenmiş telefon almayı düşünen tüketicilerin %60'a yakını 'boşuna daha fazla para ödememek için', yarısı 'sıfır telefonla yenilenmiş telefon arasında fark görmediği', yüzde 28'i ise 'elindeki parayla daha iyi marka/modelde telefon' alabilmek için tercihini bu yönde kullanıyor.

YÜZDE 30 DAHA UCUZ

Taksitlerin 3 ayla sınırlı olduğu sıfır cep telefonlarına karşın, yenilenmiş cep telefonlarında peşin fiyatına 12 ay taksit, 12 ay garanti ve iki hafta süreyle iade hakkı veriliyor. Yenilenmiş telefon fiyatları, muadili sıfır telefonlara göre yüzde otuza kadar daha ucuz. Uzman ekiplerce lisanslı merkezlerde yenilenen telefonlarda yalnızca orijinal ve lisanslı yedek parçalar kullanılıyor ve cihazlar kapsamlı testlerden geçiriliyor.

2018 yılında kurulan ve Ticaret Bakanlığı'ndan lisans alan ilk yenileme merkezlerinden biri olan EasyCep, aynı araştırmaya göre tüketiciler tarafından bu sektörde bilinirliği en yüksek marka olarak öne çıktı. EasyCep Kurucu Ortağı ve CEO'su Mehmet Akif Özdemir, "Tüketiciye avantajlı koşullarla telefon sağlamanın yanı sıra, elektronik cihazların kullanım ömrünü uzatıyor ve ithalat oranını düşürüyoruz" diye konuştu.

KOBİ'LERİN REKABET GÜCÜ 'COBOT'LARLA ARTIYOR

Sanayileşmede öncü ülkelerde yer alan uluslararası holdingler ve büyük şirketler, sahip oldukları avantajlarla küresel pazarda rekabet etmekte zorlanmıyor ve faaliyetlerinde bir adım önde bulunuyorlar. Buna karşın, küçük yerel şirketler ile benzer zorluklarla karşılaşan işletmeler, cobot'ları kullanarak dezavantajlarını avantaja çeviriyor. Küçük şirketlerin pazarda rekabet edebilmelerini sağlayan teknolojilerin başında cobot'ların geldiğini belirten Universal Robots Türkiye ve MEA Ülke Müdürü Kandan Özgür Gök şunları kaydetti:

"Küçük şirketler teknolojiyi kullanarak büyük oyuncularla rekabet edebilir. Özellikle yüksek maliyetli geleneksel endüstriyel robotlar, pazardaki KOBİ'ler için erişilmesi güç iken uygun maliyet, esnek üretim imkânı, dar alanda çalışabilme gibi sayısız avantaj sağlayan kolaboratif robotlar, kompakt yapısı ve bakım-kurulum-programlama-güvenlik bariyeri gibi ek maliyetler olmaksızın iş süreçlerine kolayca entegre edilebiliyor. Cobotlar hangi büyüklükte olursa olsun ve lokasyonu ne olursa olsun bir şirketi, benzer işi yapan büyük ve uluslararası şirketlerle rekabet edebilir duruma getirebiliyor."

PALETLEME İŞİNDE KOLAYLIK

Üretim ve lojistik dünyasında otomatik paletleme sistemlerinin, KOBİ'ler için çok fazla değer yarattığını kaydeden Gök, "İş süreçlerini robotik otomasyona geçiren KOBİ'ler hızlı kazançlar sağlıyor. Robot tabanlı paletleme sistemleri, küçük işletme otomasyonunu hızlandırıyor" dedi.