Programatik satın alım dijital dünyamızı tamamen değiştiren; veri odaklı, gerçek zamanlı satın alım gerçekleştirebildiğimiz, hızlı optimizasyon yapıp sonuçları anlık iyileştirdiğimiz bir sistem. DSP – SSP – DMP gibi jargonlardan sıyrılıp işin özüne baktığımızda hedef kitlemizi çok daha iyi tanıyarak, anlık iletişimi farklı ve doğru kreatiflerle sağlayabildiğimiz bir teknoloji bütünü. Bir çok marka ve ajans programatik teknolojilerin sunduğu olanaklardan faydalanmaya başladı.
Burada fark yaratan bir marka var: Danone Türkiye. Danone Türkiye, medya ajansı GroupM bünyesindeki MEC ile Google Doubleclick Bid Manager Full Stack programatiğe geçiş yapan Türkiye’deki ilk FMCG markası; aynı zamanda tüm Danone ülkeleri arasında da Türkiye ofise olarak bu işe ilk giren ülke olarak öncülük yapmakta.
Peki Full- Stack programatik ne demek?
Sadece display yayınların ya da video yayınlarının farklı programatik makinalar üzerinden yayın yapması sadece belirli dikeylerde optimizasyonu sağlayabiliyor. Full stack programatiğe geçtiğimizde ise search, video, display tüm yayınlar aynı teknoloji üzerinden optimize edilebiliyor. Örneğin: search’de farklı kelimelerimize tıklayan kitleler farklı havuzlarda gruplanabiliyor ve bu kişilere farklı ilgi alanı gruplarına atanarak daha sonra display veya video yayınları gösterilebiliyor. Diğer bir örnek herhangibir video platformunda videomuzu izlemiş bir kişiye yine herhangibir diplay platformunda farklı kreatif ile yayın gösterilebiliyor. Böylece tüm tüketici yolculuğu üzerinden performans optimizasyonu yapabiliyoruz. Bunu hem dijital kanallar arasında optimize edebiliyoruz hem de Danone’un tüm markaları arasında hedef kitlemizi izleyerek maksimum faydayı sağlamayı hedefliyoruz. Bu sisteme üç ay önce geçen Danone Türkiye ilk erişim ve etkileşim sonuçlarından oldukça memnun.