Sosyal medya devi Facebook, sahibi olduğu mesajlaşma servisi WhatsApp üzerinden daha çok reklam geliri elde etmek için 'kurnaz' bir yöntem buldu. Geçen sene her türlü kullanıcı verisini kullanıp işleyebilmek için bazı ülkelerdeki kullanıcılara zorla dijital sözleşme dayatan, aksi takdirde uygulamayı kullandırtmayan WhatsApp, çok tepki çekince geri adım atmıştı. Amacından sapmamış gibi görünen şirket, bu defa WhatsApp'taki kişisel mesajlara dışarıdan her türlü erişimi tam olarak engelleyen 'uçtan uca şifreleme' sistemini değiştirip 'homomorfik şifreleme' isimli yeni bir sisteme geçmeyi planlıyor.
TEORİDE HERŞEY AYNI
Teoride bu şifreleme yöntemi sayesinde kullanıcı gizliliğini ihlâl etmeden sohbet verilerine erişmek mümkün. Bu sistemde bir yandan şifreli güvenlik devam ederken bir yandan mesajların görüntülenmesi ve reklam hedeflemede kullanılması mümkün oluyor. The Information isimli teknoloji sitesinde yayınlanan şirket raporunda bu sistemin geliştirilmesi için bir yapay zeka ekibinin kurulduğu da öğrenildi. Ancak şirket henüz bu sisteme geçileceğini resmen onaylamış değil.