Facebook tarafından yürütülen bir araştırma, Instagram'ın beden algısı üzerindeki etkilerini ortaya koydu

Facebook tarafından yürütülen bir araştırma, Instagram'ın her 3 genç kızdan 1'i için ideal beden algısını daha kötü bir hale getirdiğini ortaya koydu. The Wall Street Journal; ABD merkezli sosyal medya devinin, dahili araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaşmak istemediğine işaret etti.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

ABD merkezli sosyal medya devi Facebook tarafından yürütülen bir şirket içi araştırma, Instagram'ın her 3 genç kızdan 1'inin ideal beden algısını daha kötü bir hale getirdiğini ortaya koydu. Şirketin dahili araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaşmak istemediğine işaret eden The Wall Street Journal, araştırma verilerine erişim sağladı. Özellikle genç kızlar üzerindeki olumsuz etkileri büyük boyutlara ulaşan Instagram'ın, toplumsal kıyas için oldukça uygun bir platform haline geldiği kaydedildi.

Aksam.com.tr'nin The Verge'den aktardığı habere göre; Instagram, kullanıcıların kendi değerini, güzelliğini ve başarısını başkalarıyla kıyaslayarak yargıladığı bir platform haline geldi. Genç kızların Instagram akışlarının; sık sık reklam olarak karşılarına çıkan ideal vücut görselleri, başkaları tarafından paylaşılan fotoğraflar ve 'Keşfet' sekmesindeki içeriklerle dolup taştığı belirtildi. Bu durumun, kullanıcıların mental sağlığı üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunun da altı çizildi.

Facebook tarafından araştırma özelinde hazırlanan sunumun bir sayfasında, "Her 3 genç kızdan 1'i için beden algısı sorununu daha da kötü bir hale getiriyoruz" ifadelerine yer verildi. Şirket, söz konusu rakamda beden algısıyla ilgili halihazırda problemi olan genç kızlara atıfta bulundu.

İŞTE FACEBOOK TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN ARAŞTIRMADAN ÖNE ÇIKAN DİĞER DETAYLAR:

-Facebook'un ABD ve İngiltere'deki genç Instagram kullanıcıları üzerinde yaptığı bir araştırmaya göre; çekici hissetmediğini bildirenlerin yüzde 40'ından fazlası, bu hislerinin Instagram kullanırken başladığını söyledi.

-Facebook'un üst düzey yöneticileri tarafından da incelenen araştırma, Instagram'ın TikTok ve Snapchat gibi diğer rakip uygulamalardan çok daha fazla sosyal karşılaştırma için tasarlandığı sonucuna vardı. TikTok'un daha çok performansa, Snapchat'in ise odağı yüzde tutmaya devam eden filtrelere odaklandığı belirtildi. Öte yandan Instagram'ın, kullanıcıların bedenlerini ve yaşam tarzlarını daha sık öne çıkardığı kaydedildi.

-Genç kullanıcılar, Facebook araştırmacılarına Instagram'a bağımlı hissettiklerini ve platformu daha az sıklıkta kontrol etmek istediklerini dile getirdi. Aynı kullanıcılar, kullanımlarını dizginleyecek öz kontrole sahip olmadıklarının da altını çizdi.

-Facebook'un 2019 yılında sunduğu bir dahili araştırmada da "Gençler, kaygı ve depresyon oranındaki artışlar için Instagram'ı suçluyor" ve "Bu tepki, tüm kullanıcı gruplarında tutarlıydı" ifadelerine yer verilmişti.

-İntihar düşünceleri olduğunu söyleyen gençler arasında; İngiltere'deki kullanıcıların yüzde 13'ü, ABD'deki kullanıcıların ise yüzde 6'sı, bu dürtülerinin uygulamayla ilgili olabileceğini söyledi.

FACEBOOK, DAHA ÖNCE BU PROBLEMLERİ HEDEF ALAN HAMLELER YAPMIŞTI

Diğer yandan; Facebook CEO'su Mark Zuckerberg'ün de içlerinde bulunduğu üst düzey yöneticiler, daha önce Senatör Richard Blumenthal gibi politikacılar tarafından uygulamanın genç kullanıcılar üzerindeki etkileri konusunda sorgulandı. Fakat hiçbir yönetici, yapılan dahili araştırmanın bulgularını paylaşmadı.

Şirketin, daha önce Instagram kullanıcı arayüzünde yaptığı değişikliklerle bu problemleri çözmeyi hedeflediği de biliniyordu. Beğeni sayılarını gizleme opsiyonu, bu hedefe yönelik yapılan hamlelerden biriydi. Fakat Facebook, bu değişikliğin çok etkili olmadığını dile getirmişti.