Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Instagram'ın TikTok benzeri kısa video özelliği, Facebook bünyesine de geliyor. Özelliğin, başlangıçta yalnızca ABD ağındaki kullanıcıların beğenisine sunulacağı ifade ediliyor. Facebook Reels akışının ayrıca, platformun 'Haber Kaynağı' ve 'Gruplar' kısmında görüntülenebileceği dile getiriliyor.
Aksam.com.tr'nin 9to5Mac'ten aktardığı habere göre; şirket, Facebook Reels'ı ilk aşamada kısıtlı bir kullanıcı kitlesinin beğenisine sunacak. Özellik; Hindistan, Meksika ve Kanada ağında da test edilmeye devam edecek.
Diğer yandan; popüler kısa video uygulaması TikTok'un, uygulama mağazalarında 3 milyarın üzerinde bir indirilme sayısı bulunuyor ve uygulamanın, 2020 yılında en popüler sosyal medya uygulaması haline geldiği belirtiliyor. Fakat TikTok, Facebook çatısı altında faaliyet göstermeyen birkaç sosyal medya platformundan biri olma niteliği taşıyor. Dolayısıyla Facebook'un, söz konusu hamle üzerinden TikTok ile rekabet alanını genişletmeyi hedeflediği tahmin ediliyor.
FACEBOOK, İÇERİK ÜRETİCİLER İÇİN GELECEK YIL 1 MİLYAR DOLAR HARCAYACAK
Paylaşılan diğer detaylara göre Facebook; Facebook ve Instagram'daki içerik üreticiler için 2022 yılında 1 milyar dolar harcayacak. Şirket ayrıca, gelecek aylarda Reels'a yönelik ek programlar başlatacak ve tohum yatırımlar yapacak.