F-16'lar özgürleşti

ASELSAN'ın geliştirdiği milli AESA Uçak Burun Radarı, ilk uçuşunu Türk F-16 ÖZGÜR savaş uçağıyla gerçekleştirdi. AESA Uçak Burun Radarı, yakın zamanda AKINCI ile de uçuşa başlayacak.

ASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla muharip uçaklar ve İHA'lar için geliştirilen AESA Uçak Burun Radarı, ilk uçuşunu F-16 ÖZGÜR Platformu ile gerçekleştirdi. ASELSAN'ın Ankara'daki teknoloji üssünde AESA Uçak Burun Radarı'nın seri üretimine yönelik hazırlıklar tamamlandı. Çip seviyesinden son sistem entegrasyonuna kadar sıfır hatayla yüzde 100 milli imkanlarla üretilen radar, hava platformlarının Gök Vatan'daki gözü ve kulağı olacak.

NESİL ATLATACAK

AESA Burun Radarı'nın, üstün yetenekleriyle muharip uçaklara nesil atlatarak, onları semaların en zeki, çevik ve güçlü savaşçıları haline getireceğini belirten Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün, AESA Burun Radarı ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4.5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken, KAAN ve muharip İHA'ların da düşük görünürlük özellikleriyle 5'inci nesil ve ötesinde platformlar haline geleceğini söyledi.

YÜZLERCE GÖZ VE KULAK

ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol da "Çağ atlatan, oyun değiştiren ve zincir kıran bir teknoloji olan AESA radarlarını uçaklarımıza entegre ettiğimizde; uçağın aynı anda çalışan, çok uzak mesafelerden gören ve duyan, düşmanı yanıltan yüzlerce gözü ve kulağı olacak" dedi.

AKINCI İLE DE UÇACAK

Milli AESA Uçak Burun Radarı, yakın zamanda AKINCI ile de uçuşa başlayacak. Savaş uçaklarının olmazsa olmazı niteliğindeki radarın; otomatik tanıma, çoklu hedef takibi, yer haritalama, mesafe ölçümü, otomatik irtifa belirleme, SAR ile bulut altı gözetleme, yapay zeka destekli algoritmalar ile otomatik hedef sınırlama, geniş bantta radar spektrumu izleme, yönlü elektronik karıştırma ve mühimmata daha etkin güdüm kazandırma kabiliyetleri bulunuyor.

ANKA-IIIGÜÇLENİYOR

Türk savunma sanayii bünyesinde geliştirilen ANKA III insansız hava aracı, üçüncü uçuşunda 2 saat havada kaldı. 160 knot hıza ulaştı, 10 bin fit irtifaya çıktı, otopilot ve uçuş mekaniği testleri gerçekleştirilen ANKA III, yüksek taşıma kapasitesi ve düşük görünürlüğü ile pek çok görevde başrolü üstlenebilecek.

7.4 MİLYAR KÂR

ASELSAN'ın, 2023'te cirosu yüzde 10 büyüyerek 73,6 milyar TL'ye ulaştı ve net kârı da 7,4 milyar TL seviyesine yükseldi.

Milli AESA Uçak Burun Radarı; 'yapay zeka ile otomatik hedef sınıflandırma', 'çoklu hedef takibi', 'daha etkin ve daha uzun menzilli görüş açışı' gibi pek çok yeteneğe sahip.