AKŞAM GAZETESİ
Türkiye'de E e-Ticaret'in Görünümü Raporu'nun tanıtım toplantısında konuşan Ticaret Bakanı Bolat: "2024 itibarıyla Türkiye'de e-Ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 61,7 oranında artarak 3 trilyon 162 milyon lira oldu" açıklaması yaptı. e-Ticaret alanında yaşanan hızlı büyüme ve dönüşüme uyum sağlamak üzere gerekli yasal düzenlemelerin yıllar içerisinde yapıldığını, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'nin güçlü ve sürdürülebilir bir e-Ticaret ekosistemi için devreye alındığını vurgulayan Bolat, sektöre yönelik tüm istatistiklerin temelinde bu sistemin yer aldığını bildirdi.
İHRACATTAKİ PAYI ARTTI
Bolat, e-İhracatı'n artırılmasını teşvik ettiklerini, e-ihracatın toplam ihracat içerisindeki payının yüzde 2,9'a yükseldiği ve yıllık 8 milyar dolar seviyelerine ulaştığını söyledi. e-İhracat'ın payının 2030 yılına kadar yüzde 10'a ulaşması beklentisinde olduklarını belirten Bolat, "Perakende e-Ticaret de 2023 yılına göre yüzde 63,7 artışla 1 trilyon 619 milyar liraya yükseldi. e-Ticaret hacmi dolar bazında yüzde 15 artışla 90 milyara yükseldi. Perakende e-ticaretin hacmi de dolar bazında 17 milyar civarında" dedi.
DEV FONLAR GELDİ
Dünyanın büyük yatırım fonlarının Türkiye'deki e-Ticaret şirketlerine yatırım yaptığına işaret eden Bolat, "Türkiye'de genel e-Ticaret işlem sayısı geçen sene 5 milyar 910 milyon, perakende e-ticaret işlem sayısı da 1 milyar 850 milyon adet olmuştur. E-ticaret yapan işletme sayısı 2022 yılında yaklaşık 549 bin olurken bu sayı geçen yıl 600 binin üzerine çıktı" diye konuştu.
YEMEK SİPARİŞİ VE GİYİM YARIŞIYOR
Geçen yıl e-ticarette öne çıkan sektörlere ilişkin de bilgi veren Bolat, "En yüksek oran yüzde 21,6 ile yemek sektörüne ait. Bu sektörü yüzde 15,6 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 12,2 ile elektronik takip etti. Dördüncü sırada ev, bahçe, mobilya, dekorasyon ürünleri, beşinci sırada da medikal, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri geldi. e-Ticaret, gıda ve süpermarket sektörünün de yüzde 5'ine ulaşmış durumda. Bu çeşitlilik rekabeti artırmakta, tüketiciye de daha fazla tercih imkanı sunmaktadır" diye konuştu.
KOBİLER DİJİTALLEŞMELİ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu KOBİ'lerin rekabet gücünü koruyabilmesi için dijitalleşmeye ayak uydurması gerektiğini belirterek, "e-Ticaret bu dönüşümün en önemli taşıyıcısıdır, söz konusu sektörün ticaretteki payı her gün daha da fazla artıyor." İş dünyamızın, özellikle de KOBİ'lerimizin rekabet gücünü koruyabilmesi için dijitalleşmeye ayak uydurması şart" dedi.