E-ticaret hacmi 2.2 trilyona ulaşacak

Türkiye'nin e-ticaret hacminin yıl sonunda 2.2 trilyon liraya, 2028'de ise 6.3 trilyon liraya ulaşması öngörülüyor. e-İhracatın, genel ihracattaki payının ise yıl sonunda yüzde 3.3'e ulaşması amaçlanıyor.

Türkiye'nin e-ticaret işlem hacminin yürütülecek çalışmalarla bu yıl sonunda 2.2 trilyon liraya ulaşması planlanıyor. Ticaret Bakanlığı'nın '2024-2028 Yılı Stratejik Planı' döneminde yürütülecek çalışmalarla, ticarette yeşil ve dijital dönüşümün desteklenmesi ile sürdürülebilir ekonomik büyümeye katkı sağlanması amaçlanıyor. Bu kapsamda, dünyadaki gelişmeler yakından takip edilerek, Türkiye'nin e-ticaret potansiyelinin geliştirilmesi ve daha güvenli hale getirilmesi hedefleniyor.

PAYI ARTIRILACAK

Bakanlıkça, iç ticarete yönelik ekonomik faaliyetlerin teşvik edilmesi, gerekli düzenlemelerin yapılması ve uygulanması, esnaf sanatkarlar ile kooperatifçiliğin geliştirilmesi ve gerekli ticari araştırmaların yapılması planlanıyor. Bu kapsamda, e-ticaret işlem hacminin bu yıl itibarıyla 2.2 trilyon liraya ulaşması öngörülüyor. Bu hacmin, 2025 yılında 3.1 trilyon liraya, 2028 yılında da 6.3 trilyon lira olması planlanıyor. e-Ticaretin genel ticaret içindeki payının ise bu yıl sonunda yüzde 21.5, 2025'te ise yüzde 23'e çıkarılması hedefleniyor. Plan dönemi sonunda da e-ticaretin genel ticaret içindeki payının yüzde 30'a ulaşması amaçlanıyor.

PAZARYERLERİ DESTEKLENECEK

Stratejik plana göre, dış ticarete yönelik ekonomik faaliyetlerin yapılandırılması ve güçlendirilmesi için gerekli tedbirler alınacak ve etkin dış ticaret politikası geliştirilecek. Bu çerçevede, e-ihracatın artırılması için şirketler, pazaryerleri ve perakende e-ticaret siteleri desteklenecek ve Türkiye e-İhracat Platformu kurulacak. Plana göre, e-ihracatın genel ihracattaki payının bu yıl yüzde 3.3'e, 2025'te yüzde 5'e, 2028'de ise yüzde 10 çıkarılması hedefleniyor.