Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
ABD merkezli fast-food zinciri McDonald's, 4 Şubat tarihinde ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne hem McCafe hem de McDonald'ı kapsayan sanal ürünlere ilişkin 10 adet ticari marka başvurusu yaptı. Söz konusu hamlenin, marka kimliğinin 'metaverse' platformlarında korunmasına destek olacağı tahmin edildi. Yapılan başvurular, çevrim içi ve yüz yüze yemek teslimatı yapacak olan sanal bir restorana ilişkin planları da içerisinde barındırıyordu.
Ticari Marka Avukatı Josh Gerben; Twitter üzerinden yaptığı bir paylaşımda başvurusu yapılan ticari markaların, hem sanal hem de gerçek dünyada yemek satışı yapan ve 'metaverse' evreninde yer alan bir McDonald's restoranı fikrine işaret ettiğini dile getirdi. Gerben ayrıca, ABD Ticari Marka ve Patent Ofisi'nin büyük olasılıkla başvuruları onaylayacağını ifade etti. Başvuruları inceleme sürecinin, genellikle 8 ila 9 ay aralığında sürdüğü biliniyordu.
Aksam.com.tr'nin Business Insider'dan aktardığı habere göre; Gerben, konuya ilişkin paylaşımında "Diyelim ki 'metaverse'te geziniyorsunuz ve acıktınız. Gözlüklerinizi çıkarmanıza gerek yok. Bir McDonald's'a girip sipariş veriyorsunuz. Siparişiniz, biraz sonra kapınıza geliyor" ifadelerini kullandı.
Diğer yandan McDonald's'ın ticari marka başvuruları; sanat eseri, metin, ses, video ve NFT (Non-Fungible Token) formundaki sanal yiyecek ve içecekleri de içeriyor. Bir başvuruda, çevrim içi olarak yiyecek satışı ve eve teslimat yapan sanal bir restorana yönelik bir plana da yer veriliyor. Şirketin ayrıca, McDonald's ve McCafe markaları altında sanal konser ve çevrim içi etkinlikler düzenleyecek olan bir eğlence hizmetinin ticari markası için de başvuruda bulunmuş olduğu dile getiriliyor.
Paylaşılan diğer bilgilere göre; McDonald's, Ekim ayında McRib sandviçi için de bir NFT satışı yapmıştı. Panera Bread, Nike, Gucci, Microsoft ve Crocs gibi birçok popüler marka da benzer şekilde, 'metaverse' furyasına katılmaya yönelik ticari marka ve patent başvurularında bulundu.
Uzmanlar da bir süredir 'metaverse' için erken bir patent stratejisi oluşturmanın marka kimliğini koruma açısından oldukça önemli olduğunu ifade ediyordu. Gerben, gelecek 12 ay içerisinde her markanın 'metaverse' için ticari marka ve patent başvuruları yapacağını tahmin ettiğini dile getirdi.