Dünya dijital dönüşümü tamamlamak üzereyken kripto paralar, blockchain kavramları daha fazla hayatımızın içerisine dahil olurken Türkiye’deki her 10 işletmeden 9’u, gelecek 5 yıl içerisinde değişen müşteri taleplerini karşılamakta zorlanacak. MEZO Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital İletişim Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova, Türkiye’de en çok ihracat yapan ilk 5 sektörün dijitale yatırım kısmında geri kaldığını belirtiyor.
SÜREÇ HIZLANACAK
Şirketlerin bir an önce kurumsal stratejilerini dijitalleştirmesinin şart olduğunu belirten Garakhanova, “Türkiye’deki şirketlerin sadece yüzde 33’ü dijital işlerden sorumlu bir departmana ya da ekibe sahip. Kendi dijital departmanlarını kuramayan firmaların dışarıdan danışmanlık alması gerekiyor. Çünkü geçtiğimiz 10 yıl içinde dijitalleşme, çok sayıda geleneksel şirketin ortadan kalkmasına neden oldu ve gelecek 5 yıl içerisinde süreç hızlanacak” dedi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ARTAR, MALİYET AZALIR
Garakhanova, “Konvansiyonel şirketlerin müşteri analizlerini doğru ölçerek dijital pazarlama stratejilerini yapılandırmaları gerekiyor. Örneğin; eğer İngilizler online işlemlerde Ruslardan ya da Almanlardan daha fazla harcama yapıyorlarsa, o zaman web sitesinin de buna göre dizayn edilmesi, online reklam çalışmalarının yapılması şart” ifadelerini kullandı. Garakhanova ayrıca, dijitalleşmeyle hem müşteri memnuniyetinin artmasının hem de maliyetin azaltılmasının mümkün olduğunu belirtti.
EKONOMİ BU YÖNDE DEĞİŞİYOR
İstatistikler 2005 yılında dünya ekonomisinin sadece yüzde 15’i dijital iken, bu rakamın 2018 yılında yüzde 28’e ulaştığını gösteriyor. Yine araştırmalara göre 2020 yılında dijital ekonominin küresel ekonominin yüzde 25’ini oluşturması bekleniyor. Dijitalleşemeyen konvansiyenel şirketlerin en önemli örneklerinden biri ise turizmde Thomas Cook’un iflas etmesiyle yaşanmıştı. Dijitale ayak uyduramayan dünyanın ilk seyahat acentesi iflas etmek durumunda kalmıştı.