Birleşik Krallık'taki 9 okul, kantinlerde ödeme için yüz tanıma sistemi kullanmaya başlayacak

Birleşik Krallık'ın İskoçya'ya bağlı North Ayrshire bölgesindeki 9 okul, kantinlerde ödemeleri öğrencilerin yüzlerini tarayarak almaya başlayacağını duyurdu. Kullanılan yüz tanıma teknolojisinin, pandemi sürecinde kafeteryalardaki teması minimuma indireceği kaydedildi.

Aksam.com.tr

Çeviri: Doğa Yurduneri

Birleşik Krallık'ın İskoçya'ya bağlı North Ayrshire bölgesindeki 9 okul, kantinlerde ödemeleri öğrencilerin yüzlerini tarayarak kabul etmeye başlayacağını duyurdu. Kullanılan yüz tanıma teknolojisinin hem ödeme sürelerini hızlandıracağı hem de pandemi sürecinde kafeteryalardaki temas oranını minimuma indireceği kaydedildi. Okullarda ortalama yemek molası süresinin, 25 dakika olduğu da biliniyordu.

Aksam.com.tr'nin Engadget'tan aktardığı habere göre; duyuruyu yapan okullar ve sistem sağlayıcısı CRB Cunningham, geliştirilen sistemlerin gizlilik ve güvenliğe ilişkin endişelerin üzerine eğileceğine işaret etti. CRB Cunningham, donanımın kalabalıkları aktif olarak tarayan eş zamanlı yüz tanıma sistemini kullanmadığını ve şifrelenen yüz verisi şablonlarından faydalandığını dile getirdi.

Bununla birlikte okullar, halihazırda parmak izi sensörlerini kullanıyordu. Dolayısıyla yapılan hamle, okullardaki biyometrik veri kullanımında önemli bir değişime işaret etti.

ÇOCUKLARIN VE EBEVEYNLERİN YÜZDE 97'Sİ, SİSTEMİN KULLANIMINA ONAY VERDİ

Öte yandan; yüz tanıma sistemlerinin, diğer yöntemlere göre teorik olarak çok daha güvenli olduğu da biliniyordu. North Ayrshire konseyi, çocukların ve ebeveynlerin yüzde 97'sinin sistemin kullanımına onay verdiğini dile getirdi. Fakat Birleşik Krallık'ta konuya ilişkin çalışmalar yürüten kurum ve otoritelerden bazıları, okullarda yüz tanıma sistemi kullanımının keyfi olduğuna dikkat çekti. Bununla birlikte; bu tip bir teknolojinin okullarda kullanımının, çocukların yüz tanıma teknolojisini normalleştirmesine ve mahremiyet endişeleriyle ilgili tepkisiz hale gelmesine neden olabileceği vurgulandı.