ATAK-2 helikopterde heyecanlandıran gelişme: 11 tonluk rotor çalıştırılacak

TUSAŞ tarafından geliştirilen T929 ATAK-II, helikopterlerin pervanelerini sağa, sola, arkaya ve ileriye doğru hareket ettirmeye yarayan rotoru çalıştırmaya hazırlanıyor.

SavunmaSanayiST

T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri'nden elde edilen tecrübeler ile geliştirilecek Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri için sözleşme, 22 Şubat 2019 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile TUSAŞ arasında imzalanmıştı.

SavunmaSanayiST'in haberine göre, TUSAŞ CEO'su Prof. Dr. Temel Kotil tarafından yapılan açıklamada, "İnşallah 2022'de; HÜRJET'imiz uçmak için kanatlarını açacak ve yer testleri bitecek, 11 tonluk ATAK-II'miz aynı şekilde rotorunu döndürmeye başlayacak ve Milli Muharip Uçak'ımız da motorunu, bir aslan kükremesi gibi çalıştıracak." ifadelerine yer verildi.

T929 ATAK-II Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri, TUSAŞ'ın bir diğer ürünü olan T625 GÖKBEY Genel Maksat Helikopteri ile azami oranda yerli alt sistemleri kullanacak. ATAK-II'ye, Ukraynalı Motor Sich firması tarafından üretilen motorlar güç verecek.

2023 yılında uçuşu gerçekleştirilecek Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri için TUSAŞ ve Motor Sich firması arasında yapılan anlaşmada 14 adet motor tedarik edilecek. 2025'e kadar toplam 14 adet motor teslimatının yapılması planlanırken, Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri'ne ait olacak motorların ilk teslimatının 2 adet olacak şekilde Eylül 2022'de yapılması planlanıyor. T929 ATAK-II, bu yılın ikinci yarısından itibaren yer testleri için rotor çalıştırmaya başlayacak.

Rus savaş uçakları güven veriyor mu? Su-57'lerde teslimat sorunu

Modern hava savunma sistemi için tarih verdiler: 2022'de hizmete girecek

Türkiye öncü oldu... İHA teknolojilerinde rekabet kızıştı

ASELSAN'dan "Gezgin" atağı: TSK'nın gözü kulağı olacak!