Apple'dan Facebook'a büyük darbe! Piyasa değeri yüzde 26 düştü

Apple, son güncellemesiyle birlikte kullanıcıların kendilerini takip eden uygulamaları engellemesini sağlayan özelliğini sunmuştu. Apple'ın bu adımı sonrası Facebook'un çatı şirketi Meta'nın piyasa değeri yüzde 26'lık (250 milyar dolar) bir düşüş yaşadı.

Apple, Facebook'un reklam politikalarını değiştirmesi konusunda önemli adımlar atmaya devam ediyor.

ShiftDelete'de yer alan habere göre, sosyal medya platformlarının sayısı her geçen gün artıyor. Özellikle Meta gibi büyük şirketler bünyesine yeni uygulamalar ekleyerek yeni kullanıcılara ulaşıyorlar ve bu kullanıcılardan yüklü miktarda para kazanıyorlar.

Facebook gibi sosyal medya şirketleri, reklamlar sayesinde büyük oranda gelir elde edebiliyor. Ortaya çıkan yeni verilere göre Apple, ünlü sosyal medya uygulaması Facebook'u reklam politikalarını değiştirmesi için büyük oranda zorluyor.

APPLE, FACEBOOK REKLAM POLİTİKALARININ DEĞİŞTİRİLMESİNİ İSTİYOR!

Geçtiğimiz hafta Facebook'un çatı şirketi Meta, piyasa değerinde yüzde 26'lık (250 milyar dolar) bir düşüş bildirdi. Bu düşüş, şirketin tarihinin en büyük kayıplarından biri oldu. Ortaya çıkan yeni raporlara göre bu düşüşte ünlü teknoloji şirketi Apple'ın da payı yüksek. Apple, Facebook'un reklamlar üzerinden gelirini büyük oranda azaltıyor.

Rapordaki bilgilere göre Apple, yeni iOS güncellemeleriyle birlikte uygulama üreticilerinin ve reklam verenlerin kullanıcıların internet davranışını incelemesini zorlaştırıyor. Aslında bu durum 2020 yılının Haziran ayına kadar dayanıyor. iOS 14'le birlikte Apple, kullanıcıların kendilerini takip eden uygulamaları engellemesini sağlayan özelliğini sunmuştu.

Bu özellik sayesinde kullanıcılar rahat bir şekilde kendi gizliliklerini koruyabiliyorlar. Fakat bu durum, Facebook reklam politikaları için uygun değil. Kullanıcıları izleme, reklam verenler ve uygulamalar için çok önemli çünkü izledikleri takdirde kullanıcıların ilgi alanları ve meraklarına göre uygulamalar kullanıcılara reklam sunabiliyor. Bu reklamın kullanıcılarla olan alakası arttıkça reklamın tıklama oranı artıyor ve uygulama daha çok para kazanıyor.

Bu durumdan dolayı Facebook, reklam verenlerden alacağı gelirde büyük oranda düşüş yaşadı. Milyonlarca iOS kullanıcısının olduğunu düşünürsek bu reklam verenler için büyük oranda önemli. Bunun önüne biraz da olsa geçmek isteyen Facebook, yeni teknolojisi Toplu Olay Ölçümü'nü reklam verenlere sundu.