Aksam.com.tr
Çeviri: Doğa Yurduneri
Washington Üniversitesi, Kaliforniya Üniversitesi ve Northeastern Üniversitesi araştırmacıları tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre; ABD merkezli teknoloji devi Amazon, kendi 'Echo' platformlarında ve internette hedefli reklamlar sunabilmek için 'Echo' akıllı hoparlörlerinden toplanan verileri kullandı. Söz konusu hamlenin, şirketin gizlilik politikalarını ihlal ettiği kaydedildi. Amazon, konuya ilişkin açıklamasında araştırmanın yanlış çıkarımlara ve spekülasyonlara dayandığına işaret etti.
Aksam.com.tr'nin The Verge'den aktardığı habere göre; araştırma, Amazon ve üçüncü taraf şirketlerin Echo akıllı hoparlörlerden kullanıcıların akıllı asistan Alexa ile girdiği sesli etkileşimleri toplayıp paylaştığını tespit etti. Sesli komut verileri, kullanıcıların ilgi alanlarını tespit etmek ve buna dayalı hedefli reklamlar sunmak için 41 farklı reklam ortağıyla paylaşıldı.
Akıllı hoparlörle girilen etkileşimleri içeren verilerin, bu verileri içermeyen içeriklerle yapılan açık artırmalarda reklam-verenlerden 30 kat daha yüksek miktarda teklif aldığı belirtildi. Araştırmacılar, bulgularını "Echo'larınız Dinleniyor: Amazon Akıllı Hoparlör Ekosisteminde İzleme, Profil Oluşturma ve Reklam Hedefleme" isimli bir makalede özetledi.