Akıllı telefona doyduk istikamet robot süpürge

Deloitte'un dünyada 21 ülkede yaptığı “Dijital Tüketici Trendleri Araştırması”nın sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, hayatın vazgeçilmez parçası olan akıllı telefonlara erişim % 95'e ulaştı. Bilgisayar ve tablet erişiminde azalma görülürken robot süpürgeye ilgi patladı.

Akşam Gazetesi

Deloitte'un dünyada Türkiye'nin de içinde bulunduğu 21 ülkede gerçekleştirdiği Dijital Tüketici Trendleri Araştırması tüketicilerin dijital ürün ve servislere ilişkin kullanım alışkanlıklarını, deneyimlerini ve satın alma eğilimlerini ölçtü. Araştırmanın Türkiye sonuçlarına göre, akıllı telefonlar hâlâ hayatımızda vazgeçilmez bir unsur. Dizüstü-masaüstü bilgisayara erişim küçük de olsa gerileme başladı. Akıllı TV ve akıllı saat erişim oranı ise son 5 yılda neredeyse 3 kat arttı. Akıllı ev cihazları kullanımında Türkiye'deki erişim global ortalamaya göre birçok başlıkta hayli yüksek.

VR GÖZLÜĞE YOĞUN İLGİ

Özellikle robot süpürge kullanımı yüzde 30 ile dünya ortalamasının (yüzde 14) iki katından fazla. İnternet bağlantılı akıllı ev aletleri (yüzde 23) ve internet bağlantılı dış güvenlik kamerası ve kapı zili (yüzde 20) de en çok erişilen akıllı ev cihazlar arasında yer alıyor. Günlük kullanım oranları incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış gösteren kategoriler arasında sanal gerçeklik gözlüğü (2021'de yüzde 30'dan 2022'de yüzde 39'a) ve kablosuz kulaklık (yüzde 64'ten yüzde 70'e) bulunuyor. Akıllı telefon (yüzde 88) ve akıllı TV (yüzde 78) ise en çok kullanılan cihazlar olarak ilk sıralardaki yerlerini koruyor.

5G BEKLENTİSİ YÜKSEK

Tüm yaş gruplarında akıllı telefonlar çevrimiçi alışveriş ve kısa içerikler için ilk tercih olsa da uzun içerikler için TV ilk sırada gelmeye devam ediyor. 18-24 yaş grubu ise neredeyse tüm aktivitelerde telefonu tercih ediyor. Türk kullanıcılarının yüzde 88'i yeni telefon almayı tercih ederken yalnızca yüzde 11'i kullanılmış telefonu tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 75'i 5G özellikli bir cep telefonuna sahip ya da sahip olmayı istiyor. Yüzde 71'i 5G'nin daha iyi ağ bağlantısı sağlayacağını düşünüyor. Yüzde 56'sı mevcut operatörünü 5G kapsamı doğrultusunda değiştirebileceğini belirtiyor. Yüzde 50'si 5G hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığını söylüyor.

DİJİTAL YORGUNLUK YÜKSELİŞTE

Cihazların kullanıcıların günlük yaşamlarındaki zaman payları giderek artıyor ve bu durum kullanıcıları da rahatsız ediyor. Katılımcıların yüzde 60'ı cihaz kullanımına daha az süre ayırabilmeyi tercih edeceklerini söylüyor (Globalde yüzde 40). Akıllı telefonunu uyanır uyanmaz kullanma (yüzde 70), cihaz kullanımı yüzünden planladığından daha geç uyuyanlar (yüzde 65) ve akıllı telefonu yemek sırasında kullananlar da (yüzde 52) kullanıcıların yarısından fazlasını kapsıyor.