Akşam Gazetesi
Deloitte'un dünyada Türkiye'nin de içinde bulunduğu 21 ülkede gerçekleştirdiği Dijital Tüketici Trendleri Araştırması tüketicilerin dijital ürün ve servislere ilişkin kullanım alışkanlıklarını, deneyimlerini ve satın alma eğilimlerini ölçtü. Araştırmanın Türkiye sonuçlarına göre, akıllı telefonlar hâlâ hayatımızda vazgeçilmez bir unsur. Dizüstü-masaüstü bilgisayara erişim küçük de olsa gerileme başladı. Akıllı TV ve akıllı saat erişim oranı ise son 5 yılda neredeyse 3 kat arttı. Akıllı ev cihazları kullanımında Türkiye'deki erişim global ortalamaya göre birçok başlıkta hayli yüksek.
VR GÖZLÜĞE YOĞUN İLGİ
Özellikle robot süpürge kullanımı yüzde 30 ile dünya ortalamasının (yüzde 14) iki katından fazla. İnternet bağlantılı akıllı ev aletleri (yüzde 23) ve internet bağlantılı dış güvenlik kamerası ve kapı zili (yüzde 20) de en çok erişilen akıllı ev cihazlar arasında yer alıyor. Günlük kullanım oranları incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış gösteren kategoriler arasında sanal gerçeklik gözlüğü (2021'de yüzde 30'dan 2022'de yüzde 39'a) ve kablosuz kulaklık (yüzde 64'ten yüzde 70'e) bulunuyor. Akıllı telefon (yüzde 88) ve akıllı TV (yüzde 78) ise en çok kullanılan cihazlar olarak ilk sıralardaki yerlerini koruyor.
5G BEKLENTİSİ YÜKSEK
DİJİTAL YORGUNLUK YÜKSELİŞTE