'Acil Durum Butonu'yla doğal afetlerde kesintisiz iletişim

Turkcell’in yerli uygulaması BİP’e entegre ederek, kullanıma sunduğu ‘Acil Durum Butonu’yla kullanıcılar, doğal afetlerde data üzerinden kesintisiz iletişim sağlayabilir.

Doğal afetlerde acil durumlarda hayat kurtaran bir fonksiyon halini alan iletişim, son dönemde kamuoyunun öncelikli konusu haline geldi. Turkcell de bu kapsamda yerli uygulaması ‘BİP’e entegre ettiği ‘Acil Durum Butonu’nu hizmete aldı. Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, BiP’in kesintisiz iletişime yeni bir boyut kazandıracağını söyledi.

TEK DOKUNUŞLA MESAJ 

Erkan, “Yeni sürümde ana sayfaya eklenen kırmızı ‘Acil Durum Butonu’yla acil durumlarda, kullanıcıların BiP içinde belirledikleri ‘Acil Durum Kişileri’ne tek dokunuşla ‘Güvendeyim’ ya da ‘Acil Durum Bildirimi’ durumlarını, konumlarını iletecek” diye konuştu.

SAATTE 71 MİLYON ÇAĞRI ALABİLİRİZ

‘BiP’le data üzerinden kesintisiz aramaya da olanak verildiğini vurgulayan Erkan, şunları kaydetti: “Ek olarak tek bir tuşla 112 Acil Çağrı Merkezi, 155 Polis İmdat ve 110 İtfaiye’ye erişimi de mümkün kılıyor. Normal durumlarda İstanbul’un mobil konuşma altyapısıyla saatte 48 milyon çağrı talebini yönetebiliyoruz. Bunun saatte 71 milyona çıkarılması için gerekli yatırım planımızı yaptık. Bu yatırım şebekelere aşırı yüklenmeyi çok daha hızlı eritecek.”