Umut Kutlu: Her Çinli Beşiktaş'ı bilir hale geldi

Beşiktaş Kulübü Pazarlama ve Sponsorluklardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Umut Kutlu, Çin pazarını ciddi şekilde değerlendirdiklerini ve ilk temasların olumlu olduğunu söyledi.

Kutlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çin pazarının Beşiktaş Kulübü  için büyük önem taşıdığını belirterek, "Kulübümüzün değerleri, 115 yıllık  hikayesi, Çin halkının değerleriyle örtüşüyor. Bizi seveceklerini düşünüyoruz."  dedi.

Beşiktaş'ı taraftar bazında büyütmeyi amaçladıklarını vurgulayan  Kutlu, "Başkanımız da bunu sık sık dile getiriyor. Amacımız Beşiktaş'ı daha büyük  kitlelere ulaştırmak. Hem global kulüpler seviyesine gelmek hem de gelirleri  artırmak istiyoruz. Maliyetlerin yükseldiği bir ortamda yurt dışından da gelir  getirici çalışmalar yapmak lazım." diye konuştu.

Hedefledikleri çalışmalar açısından Çin'in önemli bir pazar olduğunu  anlatan Kutlu, şöyle devam etti:

"Futbola büyük ilgi var. 1,5 milyar nüfusa sahip ve önemli takımlar bu  ülkede maç yapıyor. Geç bile kaldık. Çin'e gidip maç yaparak bir başlangıç  yaptık. İlerleyen dönemlerde daha uzun süreli kamp yapma düşüncemiz var. Çin'deki  ilk maçımızı bile 91 milyon kişi izledi. Kış aylarını kendimizi anlatmakla  geçirip, yazın da mümkün olduğunca Çin'e gitmek istiyoruz."

"Her Çinli Beşiktaş'ı bilir hale geldi"

Yaptıkları ilk temasların karşılığını almaya başladıklarını altını  çizen Kutlu, "Beşiktaş ile ilgili bilinirlik kaygısı yaşamıyoruz. Sporla  ilgilenen her Çinli Beşiktaş'ı bilir hale geldi. Çin devlet televizyonu ve Çin'in  resmi kanalları Türkiye'ye gelip semtimiz ve Beşiktaş Müzesi ile ilgili yayınlar  yaptılar. Reaksiyonları görüyoruz. Yaptığımız faaliyetler gelir getirici olmak  zorunda değil. İlişki önemli. Çin kapısını açtık. Umduğumuzdan daha iyi  tepkilerle karşılaştık. Bizi çok sevdiler. Ülkemizde ve Avrupa'da insanlar  futbola tutkuyla bakıyor. Çin'deki insanlar ise eğlence olarak görüyor."  ifadelerini kullandı.

Çin'de açacakları ofisin faaliyetleri konusunda bilgi veren Kutlu,  sözlerini şöyle sürdürdü:

"Ofis, oradaki devlet ve medyada ulaşmamız gereken birimlerle teması  sağlayacak. Sosyal medyamıza arabuluculuk yapacak. Orada birinin varlığı önemli  ama abartılacak bir pozisyon değil. Çin'deki Türk arkadaşlardan destek alacağız."

Çin'de çalışmalar yapmak için geç kalmadıklarını anlatan Kutlu,  "Çin'de birkaç yıl önce futbol patladı. Ürün satışlarının yüzde 70'ini Çin'de  yapan kulüpler var. Israrla ve istikrarlı bir şekilde çalışmalarımızı sürdürürsek  kısa sürede diğer Avrupa kulüpleriyle arayı kapatabiliriz. Görünürlülüğümüzü  artırmamız lazım." yorumunu yaptı.

Beşiktaş'ın da popüler futbolcularının bulunduğuna dikkati çeken Umut  Kutlu, "Takımın yarıdan fazlası Çin'de çok iyi biliniyor. Kalanları da  tanıyorlar. 5 yıl olsa bilinirlilik oluşturmak güçtü. Konfederasyon Kupası  yüzünden Çin'e takımla gidemeyen Quaresma ve Pepe'yi oradaki futbolseverler çok  sordu. Gitmeden oyuncularımızı isimleriyle bekliyorlardı. Cenk ve Oğuzhan'ın  ciddi potansiyeli var. Kısa sürede önemli etkiler yapacağız." değerlendirmesinde  bulundu.

Yuyao: "Beşiktaş'ın Çin'e gelmesi herkesi mutlu etti"

Çin Uluslararası Radyo Muhabiri Ma Yuyao ise Beşiktaş'ın Çin'de özel  maç oynamasının yanı sıra yöneticilerinin bu ülkede temaslarda bulunmasının iki  ülke ilişkileri açısından da önemli olduğunu belirterek, "İki ülke arasındaki  kültürel iletişim çok önemli. Arkadaşlarım Beşiktaş, Türkiye ve Türk futbolu  hakkında çok bilgi edindiler. Türkiye'yi yakından tanımış oldular." diye konuştu.

Yuyao, Çin'e gelmeden önce siyah-beyazlı ekip hakkında zaten bilgi  sahibi olduklarına değinerek, "Sonuçta son iki sezonun şampiyonu. Beşiktaş'ın  Çin'e gelmesi herkesi mutlu etti." ifadelerini kullandı.