Lionel Messi'nin PSG'den yeni mukavele istemesinin ardından Arjantin basınında ilginç bir haber yayımlandı. Habere göre Messi, PSG'ye inanılmaz bir gelir kaynağı sağladı.
LİONEL MESSİ'DEN 700 MİLYON EURO
Messi'nin gelişinin PSG'nin imajı, geliri ve futbol kalitesi üzerinde doğrudan bir etkisi oldu ve oyuncunun sadece bir yılda 700 milyon Euro'luk bir miktar kazandırdığı bildiriliyor.
Arjantinli yayın organı El Economista'ya göre, Messi'nin transferi 10'a kadar yeni sponsor sağladı ve sponsorluk ücretleri yaklaşık 3 milyon avrodan 8 milyon avroya yükseldi.
Bu sponsorlardan bazıları Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Snart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Water ve Autohero gibi tanınmış markalar.
Bu arada PSG'nin Nike ile yaptığı sponsorluk anlaşması, sözleşmenin 2032 yılına kadar sürmesi şartıyla yılda yaklaşık 75 milyon avro getiriyor.
Messi'nin profili, geçen yıl satılan kulüp formalarının sayısında da artış anlamına geliyor.
PSG, her biri 90 ila 160 avro arasında değişen bir milyondan fazla forma sattı ve bunların yüzde 60'ından fazlasının arkalarında Arjantinli'nin adı yazılıydı.
MESSİ'NİN PSG'NİN SOSYAL MEDYASINA ETKİSİ
Messi'nin gelişi , Fransız kulübünün sosyal medyasında da önemli bir artış yarattı.
Kulüp, tüm platformlarında 15 milyondan fazla takipçi kazandı ve toplam takipçi sayısı 150 milyonu aştı.
PSG'nin iş direktörü Armstrong'a göre PSG , haftada 1,4 milyon takipçi kazanarak, Tik Tok'ta 10 milyon takipçiyi aştı ve Fransa'nın Instagram'da en çok takip edilen şirketi oldu.
Rakamlar açıkça Messi'nin Fransız tarafına değer verdiğini gösteriyor.