Fikret Orman: Yeni yurt dışı kampanyamız büyük ses getirecek

Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, 54'üncü TSYD Spor Zirvesi'nde ''Yükselen Değer Beşiktaş'' konulu oturuma katıldı.

Beşiktaş Kulübü Başkanı Fikret Orman, 54. TSYD Antalya Buluşması’nda ‘Yükselen Değer Beşiktaş’ oturumuna konuşmacı olarak katıldı.

 
Sponsorluklarla ilgili konuşan Fikret Orman, “Beşiktaş’ımızı dünyada daha çok bilinir hale getirmeye çalışıyoruz. Dünyanın büyük kulüplerinin sponsorları Ortadoğu’dan. Biz büyük işler yaptık gibi görünürken aslında bunların yanında küçük anlaşmalar. Bugün Beşiktaş’ın Türkiye’nin en büyük kulübü olmasına rağmen gazeteler bir muhabire birçok takıma baktırmaya başladılar. Çünkü pazar daralıyor. Bunu büyütmemiz lazım. Bunu büyüttüğümüz zaman herkes için daha hoş bir durum oluşacaktır. Sponsorluklarda çok büyük gibi gözüksek de dünya ölçeğinde kendimizi çok başarılı görmüyorum. O yüzden yurt dışı programlarımıza başladık. Geçtiğimiz sene Çin’e gittik. Bu bölgeye gitmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
 
“BÜTÜN KULÜPLERİN POPÜLARİTEYİ ARTTIRMASI GEREKİYOR"
Taraftarların statlara gelmesinin önemine değinen Orman, “Taraftarı stada getiremediğiniz zaman yurt dışında da popülaritesini sağlayamıyorsunuz. Beşiktaş’ın tek başına maçlarını dolu oynaması ya da rakiplerimizin dolu oynaması problemi çözmüyor. Bütün kulüplerin popülariteyi attırması gerekiyor. Maç saatleri, tribünde küfür, şiddet, üslupsuz televizyon programları vs. gibi birçok sorun olabilir. Ama bunların zeka ile aşılabileceğine inanıyorum. Zor günlerde takımın başına geldik. Şimdi geldiğimiz nokta gurur verici. Bunu Türk futbolu için de yapabiliriz” şeklinde konuştu.
 
“BEŞİKTAŞ'IN BAŞINA CEO GETİRMEK İSTİYORUM'
Türk futbolundaki finansal sorunlarla ilgili görüşlerinin sorulması üzerine Orman, “Bu tek taraflı bir problem değil. Bir ayağı yöneticiler. Patronların egolarını tatmin etmek için faaliyet gösterecekleri yerin kendi şirketleri olması lazım. Kişisel egolardan dolayı ülkeler, şirketler batıyor. Bizim gibi halka açık kurumlara geldiği zaman biraz kısıtlamalar getirilmeli. Biz Beşiktaş’ta bir tüzük değişikliği ile bunu yapmak istiyoruz. Ben başkanlığı bırakmadan önce tüzük değişikliği yapmak istiyorum. Bence kulüplerin başına bir CEO gelmesi lazım ve maaş alması lazım. Benden sonra bir çığır açmak istiyorum. Benden sonra başkan olacak kişinin profesyonel çalışması gerektiğini düşünüyorum. Genel kurul kabul eder etmez bunu bilemiyorum. Ama dünyanın önemli kulüplerinde bu iş böyle. Borçları devletin ödemesi bence adil olan şeyler değil. Konuşulmasını dahi doğru bulmuyorum. Futbolun marka değerini yukarı çıkarabilirsek herkes bundan rahatça istifade edebilir” cevabını verdi.
 
Belediyelerin kulüplere yardımcı olduğunu ancak kendilerinin kendi kaynakları ile yollarına devam ettiğini ifade eden Orman, amatör şubelerdeki maliyetlere dikkat çekerek, böyle gitmesi halinde bazı şubeleri kapatmak zorunda kalacaklarını söyledi.
 
"BİZ ASLINDA BİR MUHAMMED ALİ YARATMAK İSTİYORUZ"
Daha önce söylediği 'Beşiktaş Dünyanın en büyük Müslüman takımı' lafının çarpıtıldığını ifade eden Orman, dünyaca ünlü boksör Muhammed Ali örneği verdi. Orman, "Biz aslında bir Muhammed Ali yaratmak istiyoruz. Muhammed Ali'nin maçları döneminde Türkiye'de herkes sabaha karşı kalkar onu izlerdi. Çünkü renkli bir kişiydi ve Müslümandı. Avrupa'daki bir Hristiyan'ı futbol severi  Beşiktaşlı yapmak zor ama Müslüman birinin dikkatini çekmek daha kolay olabilir. İnsan kendi dinindeki bir takıma daha sempati duyabilir. Bizim hedef kitlemiz Türkiye'nin doğusunda yaşayan 1.2 milyar Müslüman insan var. Biz de bunların dikkatini çekmek istiyoruz" ifadelerini kullandı. 
 
"CENK TOSUN SATIŞI ÇOK DA BAŞARILI DEĞİL ASLINDA"
Cenk Tosun'un rekor bonservis bedeli ile Everton'a satılması hakkında da konuşan Fikret Orman, "Cenk Tosun'u o fiyata satmamız aslında çok büyük bir başarı değil. Premier Lig'de 60 milyon sterline defans oyuncusu satılıyor. PSG'de oynayan Mbappe diye bir oyuncu var. Monaco gibi taraftarı bile olmayan bir takımdan PSG'ye 200 milyon Euro'ya satılıyor. Bu oyuncu Türkiye'de bizde ya da başka bir takımda olsa bu fiyatta satılabilir miydi?. Bu tip örneklere baktığımızda aslında Cenk Tosun satışı çok da başarılı değil aslında" değerlendirmesi yaptı.  
 
"TRABZONSPOR 40 YIL ÖNCE DOĞRUYU YAPIYORDU"
Türk takımlarının maddi çıkmazdan kurtulması için futbolcu satması gerektiğini belirten Fikret Orman, Trabzonspor örneği verdi. Başkan Orman, "Türk takımlarının bu maddi çıkmazdan kurtulması için oyuncu satması gerekiyor. Biz geldiğimizden bu yana 85 milyon Euro'luk satış yaptık. Bu yaptığımız 115 yıllık Beşiktaş tarihinde yok. Trabzonspor 100 milyon Euro'ya bir oyuncu satsa borcunun yarısını öder. Misal Trabzonspor eskiden nasıldı, oyuncu yetiştirir ve bu isimleri satarak büyük paralar kazanırdı. Ne zaman bu olaydan vazgeçtiler ekonomik olarak zorlanmaya başladılar. Aslında 40 yıl önce doğruyu yapıyorlardı" dedi. 
 
"MAÇLARA GİTMEK İÇİN SPORU SEVMEK YETERLİ"
Türkiye genelinde geçen sene 2 milyon 750 bin turnike dönüşü olduğunu vurgulayan Orman, bunun yaklaşık 550 bininin Beşiktaş taraftarı olduğunu söyledi. Fikret Orman toplam 6-7 takımın 2 milyon 100 bin turnike dönüşü yaptığını belirtti. Kasımpaşa gibi İstanbul'un merkezinde yer alan takımın 850 kişi ortalama ile maç yaptığını söyleyen Orman, "İstanbul'un göbeğinde merkezinde yer alan Kasımpaşa'nın seyirci ortalaması 850 kişi. Bu durum neden böyle oluyor bunu düşünmek lazım. İlla Kasımpaşalı olmak gerekmiyor, oradaki maçları seyretmek için sporu sevmemiz yeterli aslında" diye konuştu. 
 
"BANA 'BEYİN ÖZÜRLÜ' DİYE YAZIYOR'
Spor basını sorunları hakkında da değerlendirmede bulunan Fikret Orman, "Her geçen gün farkındayız spor basını küçülüyor. Bunu büyütmemiz lazım, kimse işsiz kalmamalı. Bizim bunu hepimiz beraber geliştirmemiz lazım. Daha itibarlı bir spor medyası için futbolun büyümesi ve TV'lerde, gazetelerde üslupların düzelmesi lazım. Koskocaman Beşiktaş’ın başkanıyım. İsim vermeyeyim köşe yazısında yaşını, başını almış insanlar bana ‘beyin özürlü’ diye yazılar yazıyorlar… Bu mudur üslup?’ ifadelerini kullandı.
 
"SOSYAL MEDYAYA BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ"
Sosyal medya üzerinden 12-13 milyon insana ulaşıyoruz. Sosyal medya çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Her hafta toplantı yapıp, stratejiler geliştiriyoruz.