Başkan Erdoğan imzasıyla 4 Aralık 2021'de yayımlanan "Marka Olarak Türkiye İbaresinin Kullanımı" genelgesi doğrultusunda uluslararası alanda 'Türkiye' ibaresinin kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik iletişim çalışmaları aralıksız sürüyor. İletişim Başkanı Fahrettin Altun, 18 farklı ülkede merkezi bulunan yayın kuruluşlarının yöneticilerine yazdığı mektupta, üretilen haber yazısı, yayın, bülten, köşe yazı başta olmak üzere her türlü habercilik faaliyetlerinde ve içerik üretiminde 'Türkiye' ifadesinin kullanılmasının önemini vurguladı. Medya kuruluşlarının yanı sıra dünyanın önde gelen 25 teknoloji şirketinin üst düzey yöneticilerine ve ülke temsilcilerine de mektup gönderen Altun, sözkonusu şirketlerin arama motorları, dijital oyunlar, ofis uygulamaları, mobil aplikasyonlar, tercüme uygulamaları, etiketleme gibi birçok başlık altındaki her türlü ürün ve hizmetlerinde 'Türkiye' ibaresinin kullanılmasını talep etti. Mektupta, başta BM olmak üzere OECD, WTO gibi uluslararası örgütlerin resmen 'Türkiye' kullanımını benimsediği hatırlatıldı.