Hakkını arayan vatandaş topluma örnek olacak   

Kamu Denetçiliği Kurumu mağduriyeti giderilen vatandaşın yaşadıklarını ''iyi örnekler'' olarak hikayeleştirecek. 

Betül OĞUZ / ANKARA 

Vatandaşların kamu kurumları ile sorunlarının çözüm anahtarı olan Ombudsmanlar için yeni tanıtım stratejisi hazırlandı. Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), hem kendi işlevlerini arttırabilmek hem de toplumu, kurumun faaliyetlerinden haberdar edebilmek için düğmeye bastı. 2017 Strateji Planı hazırlayan KDK, tanıtım için şu çalışmaları yapacak: 

- Ombudsmanlar tarafından verilen tavsiye kararları ve bu kararlara uyan kamu kurum ve kuruluşları, "iyi örnekler" olarak hikayeleştirilecek ve bu öyküler farklı iletişim kanalları üzerinden vatandaş anlatılacak. 

- Kamu spotu, TV programları gibi tanıtım araçları ve yolları ile kamuoyunda farkındalık oluşturulacak.  

Dezavantajlı gruplara önem

- Bireylere, yabancı ve dezavantajlı gruplara, kamu kurumları gibi KDK paydaşlarına yönelik anket çalışması gerçekleştirilecek. 

- Kurumlara yönelik ödül sistemi geliştirilecek. Başarılı olan STK’lar ödüllendirilecek.