AK Parti 14 yıllık geçmişine 4 olağan ve bir olağan üstü kongre sığdırdı. Hiç birinde liderlik ya da liste tartışması yaşanmadı. Bugün de AK Parti Genel Başkanı ve başbakan adayı olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın ismi açıklandı. Temayül yoklamasında teşkilat Yıldırım dedi, MKYK'da o isme onay verdi. Binali Yıldırım, pazar günü yapılacak kurultayda Yıldırım hem partinin hem hükümetin dümenine geçecek.
Erzıncan'nın Refahiye ilçesinde 1955'te dünyaya gelen Binali Yıldırım İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşa ve Deniz Bilimleri Fakültesi’nden mezun oldu ve aynı bölümde yüksek lisans yaptı. İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşa ve Deniz Bilimleri Fakültesi’nde asistan ve araştırma görevlisi olarak çalıştı.
1978 – 1993 yılları arasında Türkiye Gemi Sanayi Genel Müdürlüğü ve Camialtı Tersanesi’ndeçeşitli kademelerde yöneticilik yaptı. 1990 – 1991 yılları arasındaİsveç’te bulunan Uluslararası Denizcilik Örgütü’ne (IMO)ait Dünya Denizcilik Üniversitesinde (WMU) Denizde Can ve Mal Güvenliği Yönetimi konusunda ihtisas eğitimi aldı.
20 YIL SONRA BİR İLK
İTÜ Gemi İnşa ve Deniz Bilimleri Fakültesi mezunu olan Binali Yıldırım, 20 yıl aradan sonra Türkiye’yi yönetecek ilk mühendis kökenli Başbakan olacak. Türkiye’nin son mühendis Başbakanı, 1996-97 yıllarında Başbakanlık görevinde bulunmuş olan Necmettin Erbakan olmuştu. Erbakan sonrasında Başbakan olan Mesut Yılmaz, Bülent Ecevit, Abdullah Gül, Recep Tayyip Erdoğan ve Ahmet Davutoğlu’nun hiçbiri mühendis değildi. Yıldırım, Turgut Özal, Süleyman Demirel ve Necmettin Erbakan’ın oluşturduğu “İTÜ’lü Başbakan” geleneğini devam ettirecek.
ERDOĞAN İLE DENİZDEN GELEN YOL ARKADAŞLIĞI
Erdoğan'ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu 1994 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri’nin (İDO) dümenine geçti. Babası da denizci olan Erdoğan, İDO’yu denizi olmayan bir kentten çıkan denizciye emanet etti. İstanbul’da toplu taşımacılığın denize kaydırılması yönünde önemli projelere imza attı. İstanbul – Yalova ve Bandırma hatlarının açaçan genel müdür oldu. İstanbul’a kazandırılan toplam 29 iskele/terminal,22 deniz otobüsü ve 4 feribotla İDO’yu alanında dünyanın en büyük şirketleri arasına soktu.
SİYASİ HAYATI 2002 YILINDA AK PARTİ'YLE BAŞLADI
Siyasete 3 Kasım 2002 yılında AK Parti Kurucusu olarak girdi. İlk genel seçiminde AK Parti İstanbul Milletvekili olarak Meclis'e girdi. Ak Parti hükümetlerinde 12 yıl kesintisiz Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yaptı. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin en uzun süreli görev yapan Ulaştırma Bakanı oldu.
BİR YIL ÖNCE DE ADI GÜNDEME GELDİ AMA...
Binali Yıldırım’ın adı Erdoğan sonrasında hem partinin genel başkanlığı hem de başbakanlığı üstlenecek olan isimler arasında geçti. Ancak Erdoğan, 21 Ağustos’ta Davutoğlu’nun adını genel merkezde düzenlenen toplantıda açıkladı. Davutoğlu'nun isminin açıklanmasından birkaç saat sonra ise Yıldırım’ın Meclis’te bir basın toplantısı düzenledi.
O toplantıda şunları söyledi: "Bu basın toplantısında bazılarının ümit ettiği gibi, ellerini ovuşturduğu gibi herkesi şaşırtacak bir açıklama ne yazık ki yapamıyorum. Bunun için bu beklentide olanlar kusura bakmasın. Farklı amaç ve niyet aramak isteyenler, AK Parti içine nifak sokmak isteyenler maalesef bu sefer de elleri boş dönmüşlerdir. AK Parti bugün olduğu gibi yarın da ülkenin daha ileriye gitmesi halkın refahının daha da artırılması için ülkemizde elde edilen güven ve istikrarın devamı için var gücüyle çalışacaktır."
Binali Yıldırım basın toplantısının amacının teşekkür olduğunu söyledi. Hatırlatma yaptı: "Şahsıma diğer arkadaşlarda olduğu gibi bu göreve bizi gönüllerinde layık gören milletvekillerimize, Merkez Karar ve Yönetim Kurulu üyelerimize, Merkez Yürütme Kurulu üyelerimize, il başkanlarımıza, belediye başkanlarımıza, kadın örgütlerimize, gençlik örgütlerimize gönüllerinde bize yer verdikleri için bu vesileyle teşekkür etmek istiyorum. Bugüne kadar partim içerisinde görevlere talip olmadım. Hep verilen görevleri layıkıyla yapmanın gayreti içerisinde oldum. Benim anlayışım partide Başbakanlık da çok onurlu bir görevdir, partinin düz bir neferi olmak da aynı derecede onurlu bir görevdir." Hizmete devam etti.
EN UZUN SÜRE ULAŞTIRMA BAKANLIĞI YAPAN İSİM OLDU
AK Parti'nin "3 dönem kuralı" nedeniyle 7 Haziran genel seçiminde aday olamayan Yıldırım, 26. Dönem'de AK Parti'den İzmir Milletvekili olarak Meclis'e girdi ve 64. Hükümet'te yeniden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevine getirildi.
İZMİR'E ADAY OLDU...
12 Haziran 2011 seçimlerinde İzmir 2.bölgeden 1.sırada milletvekili seçildi. İzmir’den aday gösterilmesinin en önemli nedeni CHP’nin kalesi olarak görülen ancak altyapı ve işsizlik sorunu ciddi noktada olan şehre mesajdı. Yıldırım, partinin İzmir’de oylarını artırdı. Yıldırım “İzmir’de artık tek kale değil, çift kale maç oynanıyor” dedi. AK Parti 30 Mart 2014 Yerel Seçimlerinde Belediye Başkan adayı olarak Yıldırım’ı gösterdi. Yıldırım bu nedenle bakanlık görevinden ayrıldı. Bakanlığı 26 Aralık 2013'te karaman Milletvekili Lütfi Elvan'a devretti. Yıldırım yerel seçimde partisinin İzmir’deki yüzde 30’lar civarındaki oyunu, yüzde 36’ya yükseltti, kazandığı belediye sayısını da birden 6’ya çıkardı ama seçimi kazanamadı.
HEP ERDOĞAN'IN YANINDA OLDU
Binali Yıldırım yerel seçimlerden sonra tekrar bakanlık koltuğuna dönmedi. Ama Yıldırım, Erdoğan’ın yanında görmek istediği isimlerin başında geldi. Başbakanlığı döneminde yatırımlardan sorumlu danışmanı olarak görevlendirdi. Erdoğan’ın Cumhurbaşkanı olması ile birlikte yine danışmanı sıfatıyla Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’ne geçti. Yıldırım, AK Parti’ye iktidarı süresince oy kazandıran ekonomi ve sağlığın yanında ulaştırma yatırımları oldu. Yıldırım da, 12 yıllık bakanlığı süresince hızlı tren, Marmaray, internet alt yapısının güçlendirilmesi, havacılık ve yol projelerinin başındaki isimdi. Yıldırım 12 yıl süresince milyarlarca liralık bir çok büyük projede söz sahiplerinden biri oldu. Projelerini anlatırken şunları söyledi: “2003 yılından bugüne kadar ulaştırmaya, haberleşmeye yaptığımız yatırımların tutarı 140 milyar Türk lirasıdır. Bu 140 milyarın yüzde 64’ü kara yoluna, diğeri de diğer bölümlere gitmiştir, detayına girmiyorum. Bunun içinde 21 milyar yap-işlet-devret yani bütçe dışı kaynaklarla yapılan işler, 119 milyar da bütçe kaynaklarıyla yapılan işler vardır. Toplam 3.668 projede çalıştık ve hâlâ da çalışıyoruz. Devam eden projelerimizin tutarı 168 milyar Türk lirasıdır. Bunun 82 milyar lirası bugün itibarıyla tamamlanmış, 86 milyarlık kısmıda hâlen devam etmektedir."
BAKANLIĞI DÖNEMİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN ÖNEMLİ PROJELER
2003 – 2013 yılları arasında 17.500 km bölünmüş yol inşaatı
2002 yılında 26 adet olan aktif havalimanı sayısının 55’e çıkarılması
Ankara – Eskişehir, Ankara – Konya, Ankara – İstanbul Yüksek Hızlı Tren projeleri
Marmaray projesi ile İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarının denizaltından demiryolu ile birbirine bağlanması,
İstanbul’un iki yakasını denizin altından birbine bağlayacak olan Avrasya Tüneli
3. Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü)
İstanbul – İzmir Otoyolu ve dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü
1213 km Yüksek Hızlı Tren demiryolu hattı inşaası, 9350 km konvansiyonel demiryolu hattının yenilenmesi
Avrupa’nın en büyük konteyner limanlarından biri olan Çandarlı Limanı
Dünya’nın en büyük havalimanlarından biri olacak olan İstanbul 3. Havalimanı
Dünyada %5 büyüyen havacılık sektöründe Türkiye’de %15 lik büyüme. (Milliyet/Al Jazeera)