Bursa’da son 16 ayda ulaşımdan çevreye, altyapıdan spora kadar her alanda önemli yatırımları hayata geçiren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’yı daha iyi yarınlara taşımak amacıyla yaptıkları proje çalışmalarını tamamladıklarını vurguladı. Bursa’nın düş kuranların hedeflere ulaştığı, yaşayanların huzur bulduğu ve yaşayanlarına huzur veren bir şehir olduğunu hatırlatan Başkan Aktaş, sorunların tespiti için günlerce aylarca çalıştıklarını ve bizzat sahada tespitler yaptıklarını vurguladı. Vatandaşla, akademik odalarla, sivil toplum kuruluşlarıyla, toplumun kanaat önderleriyle, basınla her konuyu görüştüklerini ifade eden Başkan Aktaş, “Bir şehir tasavvuru oluşturduk. Çünkü biliyoruz ki Bursa bir cihan imparatorluğunun kurulduğu bir şehir. Bursa şehirlerden bir şehir değil, çok özellikli bir şehir. Bursa’nın geçirdiği süreçleri, geldiği noktayı, bugüne kadar sağladığı başarıyı inceledik ve bir yol haritası belirledik. Konularımızı altı başlıkta, Ulaşım trafik, Kentleşme ve çevre, Turizm, Yerel ekonomik hayat, Sosyal hayat ve eğitim, Kültür sanat ve spor olarak belirledik” dedi.
Araçlar tek tek sayıldı
Dünyanın tüm gelişmiş şehirlerinin en önemli ve çözümü için en fazla para harcanan sorununun trafik ve ulaşım olduğunu hatırlatan Başkan Aktaş, bu gerçekten hareketle yatırımlarda aslan payını ulaşıma ayıracaklarını vurguladı. Bursa’nın 2035 yılını hedef alan ulaşım master planını hazırladıklarını ve 2 yıl sonra Bursa’da ulaşımın sorun olarak gündeme gelmeyeceğini hedef aldıklarını dile getiren Başkan Aktaş, tek tek araç sayımları yapılarak hazırlanan planın Büyükşehir Belediye Meclisi’nden de oy birliği ile geçtiğini hatırlattı. Mevcut raylı sistem hatları hakkında bilgi veren Başkan Aktaş, 17.8 kilometrelik 20 istasyonlu Emek Arabayatağı hattında günlük 104 bin ve 30.9 kilometrelik 32 istasyonlu Kestel Üniversite hattında da günlük 180 bin olmak üzere günlük toplam 284 bin yolcu taşıdıklarını belirtti.
Zenginliğini paylaşan şehir
Yerel ekonomik hayatla ilgili olarak, ‘zenginleşen ve zenginliğini vatandaşı ile paylaşan bir Bursa’ vaadinde bulunan Başkan Aktaş, Bursa’nın lojistik üssü olması yolunda her türlü desteği vereceklerini, ev hanımlarının ev ekonomisine katkı sağlayacağı uygulama alanları oluşturacaklarını, Dağ bölgesine hayvan pazarı ve et kombinası kuracaklarını, Orhaneli Karıncalı’da da jeotermal sera projesini hayata geçireceklerini belirtti. Zeytinin markalaşması için çalışacaklarını kaydeden Başkan Aktaş, Gürsu’ya soğuk hava tesisi kazandırma çalışmalarının ise devam ettiğini söyledi.
Yeniden yemyeşil Bursa
Çevre başlığı altında en fazla önem verdikleri konuların başında ‘yeniden yeşil Bursa’ hedefi olduğunu dile getiren Başkan Aktaş, 40 dönümlük Atatürk Stadyumu’nun yanında Ürünlü’de 70 futbol sahası büyüklüğündeki 500 dönüm alanın da millet bahçesi olarak Bursa’ya kazandırılacağını açıkladı. Başkan Aktaş, terminalin arkasına yapılacak 86 dönümlük Çeltik Tematik Çiçek ve Su Parkı, 200 dönümlük Gökdere Çocuk Aktivite Köyü ve Trafik Eğitim Merkezi, 225 dönümlük Vakıfköy Kent parkı ve 93 dönümlük Demirtaş Barajı Eğlence Parkı ve Mesire alanı ile Bursa’nın yeniden yeşille bulaşacağını belirtti.
Acemler düğümü çözülüyor
İstanbul’daki 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden yüzde 12 daha fazla araç trafiğinin olduğu, Bursa’daki tüm yolların kesişme noktası olan Acemler’deki düğümü çözmek için de projelerini hazırladıklarını kaydeden Başkan Aktaş, seçim sonrası ilk olarak işe Acemler’den başlayacaklarını vurguladı. Direksiyonel kavşak uygulamasıyla trafiğe önemli bir rahatlama getireceklerini dile getiren Başkan Aktaş, İzmir Ankara yolunun her iki yönüne yapılacak yan yollar, Hayran Cadde’nin duble yola çıkarılması, bölgeye yapılacak bin araçlık otopark ile Acemler’in nefes alacağını açıkladı. Başkan Aktaş, yeni dönemde toplam 59 akıllı kavşak uygulaması, katlı mekanik otoparklar, park et devam et sistemleri ve 235 kilometre uzunluğundaki bisiklet yolu gibi yatırımların da trafiğe nefes aldıracağını vurguladı.
Turizmde pasta büyük
Türkiye’nin 2023 hedefinde 50 milyar dolar olan turizm pastasının 70 milyar dolar olarak revize edildiğini hatırlatan Başkan Aktaş, sahip olduğu tarihi kültürel ve doğal değerlerle Bursa’nın bu pastadan ciddi bir pay alabileceğini kaydetti. Başkan Aktaş, “Nüfusu 50 binin altında olan İznik Orhaneli, Harmancık, Büyükorhan ve Keles ilçemiz sakin şehir olacak. Bu bölgelerde bir farkındalık oluşturup, insanları buraya çekeceğiz. Tabi İznik. İznik için ne söylesek az. Çok önemli bir değer. Şuanda UNESCO Dünya Mirası Aday Listesinde. Onun da bir an evvel gerçek listeye alınması için çalışacağız. Uludağ Bursa’mızın vazgeçilmesi. Uludağ’ın 4 mevsim cazibe merkezi olması için orada günübirlik tesislerle ilgili projemizi tamamladık” dedi.
Kentin dört bir yanı demir ağlarla örülüyor
Hem mevcut hattı daha rantabl hale getirecek sinyalizasyon optimizasyonu çalışması hem de yeni yapılacak hatlarla ilgili bilgi veren Başkan Aktaş, sinyalizasyon optimizasyonu çalışmalarının başladığını ve bu çalışma tamamlandığında 3.75 dakika olan sefer sıklığının 2 dakikaya ineceğini kaydetti. Sadece bu düzenleme ile birlikte yeni bir hat yapmadan 284 bin olan günlük yolcu sayısının 2020 Temmuz ayında 460 bine çıkaracaklarını ifade eden Başkan Aktaş, “Bunun yanında yarım kalan Terminal hattı var. Müstakil olan bu hattı mevcut hatta entegre ediyoruz. Terminal – Kent Meydanı raylı sistem hattımız 8.2 kilometre ve 11 istasyonu var. Cumhurbaşkanımız müjdeyi verdi ve gereken ne ise yapılacak dedi. Bunun yanında 1355 yataklı şehir hastanemiz geliyor. Yine Yüksek Hızlı Tren Bursa’mızla buluşuyor” dedi.
Gürsu’dan Çalı’ya yeni metro hattı
Başkan Erdoğan’ın Bursa mitinginde sözünü verdiği Gürsu Çalı arası 28.2 kilometrelik yeni metro hattının detaylarını da paylaşan Başkan Aktaş, “Gürsu’dan başlayıp tamamı yer altından olacak hattımız Değirmenönü, Otosansit, Esenevler, Hastane, Mesken, Yeşilyayla, Zafer Plaza, Kültürpark, Acemler ve devamında Çalı’ya kadar uzanacak. Demirtaş OSB çok aktif sanayi bölgelerinden biri. Demirtaş’tan başlayıp FSM’den geçen ve Çalı’ya kadar devam eden 20.2 km ve 17 istasyonlu yeni hattımız da 104 bin yolcu taşıma kapasitene sahip olacak. Tıkır tıkır, saat gibi işleyen bir sistem kurguladık. Tüm bunlarla halen 54 km olan mevcut hattımızı 60 km ilaveyle 114 km'ye çıkarıyoruz” dedi.