Turkcell'den son 10 yılın rekor büyümesi

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell Grubu'nun ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 28,5 büyüme ile 4,3 milyar lira ciroya ulaştığını belirterek, ''Bu çeyrekte hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarını ve son 10 yılın rekor büyüme oranlarını elde ettik.'' dedi.

New York Borsası'na kote "tek" Türk şirketi olan Turkcell, rekor büyüme sonuçlarını NYSE'de Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça, Yönetim Kurulu Üyeleri Atilla Koç, Bekir Pakdemirli ve Genel Müdür Kaan Terzioğlu'nun katılımıyla gerçekleştirilen toplantının ardından kapanış gongunu çalarak duyurdu.

Gong töreni öncesinde New York Wall Street’teki Borsa Binası’nda yapılan basın toplantısında konuşan Terzioğlu, Turkcell Grubu'nun ikinci çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 28,5 büyüme ile 4,3 milyar lira ciroya, yüzde 41,6 artışla 1,5 milyar lira faiz, amortisman ve vergi öncesi kâra (FAVÖK) ve yüzde 33,8 FAVÖK marjına ulaştığını bildirdi.

İkinci çeyrekte Grup net kârının ise yüzde 69,2 artışla 704 milyon lira olarak gerçekleştiğini aktaran Terzioğlu, "Grup gelirlerinin yüzde 88’ini oluşturan Turkcell Türkiye’de ise gelir yüzde 26,4 büyürken FAVÖK yüzde 40,6 arttı." bilgisini verdi.

"TÜRKİYE'YE GÜVENİYOR VE YİNE HEDEF BÜYÜTÜYORUZ"

New York Borsası'nda (NYSE) Türk bayrağını dalgalandıran Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, ilk 6 aydaki başarılı performans ve Turkcell müşterilerinin dijital servislere olan yüksek talebinden güç alarak 2017 yılı gelir ve FAVÖK marjı beklentisini yukarı yönlü revize ettiklerini söyledi.

Terzioğlu, Türkiye'ye güvendiklerini ve yatırımlarına devam ettiklerini dile getirerek, şunları kaydetti:

"2017 sonunda, 10 milyar liralık 3 yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Ayrıca bu çeyrek sonu itibarıyla son üç yıllık faaliyetlerimiz neticesinde Hazine'ye lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığımız kaynak toplamı 19,2 milyar liraya ulaştı. Böylece 3 yılda Türkiye'ye sağladığımız toplam katkı 29,2 milyar lira olarak gerçekleşti. Ülkemize güvenerek yaptığımız yatırımların karşılığında müşterilerimizin gösterdiği teveccüh attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor ve bizi daha da cesaretlendiriyor."

Terzioğlu, bu çeyrekte hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarını ve son 10 yılın rekor büyüme oranlarını elde ettiklerini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Yarıyıl bazında Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye olarak hem gelir hem de FAVÖK'te tüm zamanların en yüksek sonuçlarına ulaştık. Turkcell'i teknoloji odaklı bir altyapı şirketinden hizmet odaklı bir deneyim oyuncusuna dönüştüren dijital servislerimizle, ses ve veri hizmetleri sunmanın ötesine geçmeyi hedeflemiştik. Genişleyen müşteri bazımız, yükselen data talebi, kullanımı her geçen gün artan yenilikçi ürün ve servislerimiz ve bu talebi dayandırdığımız hızlı ve gelişmiş altyapı teknolojimiz sayesinde elde ettiğimiz güçlü sonuçlar 2017 yılı beklentilerimizi gözden geçirip gelir büyümesini yüzde 21-23, FAVÖK marjını yüzde 33-35 olarak yukarı yönlü revize etmemizi sağladı."

"ARTIK BİR DİJİTAL OPERATÖRE DÖNÜŞTÜK"

Kaan Terzioğlu, Turkcell'i hizmet odaklı bir deneyim oyuncusuna dönüştüren yenilikçi dijital servisleri sayesinde, artık bir dijital operatöre dönüştüklerinin altını çizdi.

Müşterilerinin seyretme, dinleme, okuma, eğlenme, haber alma, iş yapma ve anılarını biriktirmek için her geçen gün artan şekilde Turkcell servislerini tercih ettiğine değinen Terzioğlu, "Dijital dönüşüm yolculuğumuzun ilk büyük ve küresel ürünü BiP, dünyanın her yerinde 14,7 milyon kez indirildi; günde ortalama 1 milyon dakika sesli ve görüntülü arama rakamlarına ulaştı. BiP, bu çeyrekte Avrupa'nın önde gelen oyun kuruluşu Orange Games ortaklığıyla kullanıcılarına 'BiP'te Oyun' platformu sunarak zengin içeriklerine bir yenisini ekledi." şeklinde konuştu.

Terzioğlu, dijital müzik platformları fizy'nin de Tarkan'ın yeni albümünü sadece dinleyicilerle değil, canlı yayınlanan konserlerle izleyiciyle buluşturan "ilk" kanal olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:

"App Store'da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükselen fizy'de, günde ortalama 6 milyon adet şarkı dinlendi. Dergilik uygulamamız sektöre yepyeni bir soluk getirdi. Raflarda satılan dergi sayısını katlayarak sadece haziran ayında 2,1 milyon derginin okunduğu bir mecra haline geldi. Televizyon platformumuz TV+'nın kullanıcı sayısı ise 1,5 milyona ulaştı. Küçük ekranda video seyretme deneyimini dönüştürme hedefimiz doğrultusunda, teknolojimiz, tekliflerimiz ve içeriklerimizin etkisiyle, TV+'nın mobil uygulamasında günlük ortalama video seyretme süresi 4,5G öncesi 7 dakikadan 51 dakikaya çıktı."

Apple TV'de de yerini alan lifebox kişisel depo uygulamalarının 4,9 milyon defa indirildiğini aktaran Terzioğlu, "Lifebox'a anılarını ve önemli belgelerini emanet eden müşterilerimiz haziranda 110 milyon dosya yüklerken 110 bin GB data kullandı." dedi.

"SON 6 YILIN EN YÜKSEK MÜŞTERİ KAZANIM ORANI"

Terzioğlu, on yedi yıl önce BIST ve NYSE'de halka arz olarak küresel sermaye piyasalarında Türkiye'nin öncü şirketi olduklarına işaret ederek, şunları kaydetti:

“Bugün dünya çapında 52 ülkede bireysel ve kurumsal yatırımcılar Turkcell'e inanıyor. Biz de müşterilerimize değer yaratma yolculuğunda, sadece Türkiye’de değil, dünyada da sektörümüze ilham veren bir dönüşümle bu güveni her gün yeniden kazanmak için çalışıyoruz. Özellikle Türkiye’de, müşterilerimizin Turkcell'e gösterdiği bağlılık ve ürünlerimizi tercih etmeleri sayesinde büyüyen dijital birikimimizi dünya pazarlarına açmak için girişimlerimizi hızlandırdık."

Turkcell'in dijital servislerdeki yenilikçi yaklaşımının müşteri memnuniyeti ve müşteri artışına da olumlu biçimde yansıdığını vurgulayan Terzioğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Turkcell'in dijital servislerdeki yenilikçi yaklaşımı müşteri memnuniyeti ve müşteri artışına da olumlu biçimde yansıdı. Son 6 yılın en yüksek müşteri kazanım oranına ulaşan Turkcell, çeyrek bazında 850 bin, yıllık bazda ise 2,1 milyon yeni aboneyi müşterileri arasına ekledi. Mobil tarafta faturalı müşteri oranı, son 5 yılın en yüksek kazanımıyla yüzde 53,2’yi buldu. Fiber müşteri sayısı bu çeyrekte 32 bin artışla 1,1 milyona ulaşırken toplam sabit genişbant müşteri sayısı 2 milyonu aştı. Mobil tarafta ses, data ve dijital servislerden her üçünü de kullanan müşteri oranı yüzde 46,7’ye çıkarken, sabit tarafta TV’li hizmet kullanan müşteri oranı yüzde 40,5 oldu."

"4,5G'DE ORTALAMA DATA KULLANIMI 5,9 GB'A ULAŞTI"

Terzioğlu, altyapı yatırımlarına hız kesmeden devam eden Turkcell'in yılın ilk 6 ayının sonunda 4,5G şebekesi ile Türkiye nüfusunun yüzde 83,79’unu kapsamaya başladığını belirterek, "4,5G kullanıcılarının data kullanımı haziranda 5,9 GB’ı bulurken, tüm kullanıcıların kişi başı data kullanımı 4,5G’nin katkısıyla geçen yıla göre yüzde 69 artarak 4,1 GB olarak gerçekleşti. Data kullanımındaki bu artışta Turkcell şebekesindeki akıllı cihaz oranındaki hızlı yükseliş etkili oldu. Şirket 2018 yılı hedefi olarak koyduğu yüzde 70 akıllı cihaz penetrasyonuna daha şimdiden bu çeyrek sonunda ulaştı." ifadelerini kullandı.

Finansal hizmetler alanında Financell markası ile hizmet veren Turkcell Finansman AŞ'nin bugüne kadar 3,7 milyon adetten fazla kredi vererek kredi adedi bakımından Türkiye’nin lider tüketici finansman şirketi haline geldiğine dikkati çeken Terzioğlu, Paycell markası ile hizmet veren ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'ndan (BDDK) geçen hafta e-para lisansı alan Turkcell Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri AŞ'nin ise gelecek 3 yılda 10 milyon Paycell Card’lı müşteri hedeflediğini anlattı.

"3 MİLYAR LİRALIK TEMETTÜNÜN İLK TAKSİTİ ÖDENDİ"

Terzioğlu, Turkcell hissedarlarının ortak kararıyla, 25 Mayıs'ta yapılan Olağan Genel Kurul toplantısında 3 milyar lira temettü dağıtım kararı alındığını ve ilk taksitin 15 Haziran'da ödendiğini kaydederek, "Kalan taksitler ise 15 Eylül ve 15 Aralık’ta ödenecek. Bu kararla birlikte Turkcell 2010 yılından bu yana elde edilen net karının yüzde 54'ünü, temettü politikasına paralel olarak, hissedarlarına dağıtmış olacak." bilgisini verdi.

Turkcell'in, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların eğitimine katkıda bulunmak, girişimcilerin aradıkları kaynaklara ulaşmalarını sağlamak, geniş kesimleri kodlama dünyasıyla tanıştırmak ve engelli bireylerin hayata tam katılımını sağlamak için teknolojiyi kullanan çözümleriyle dünyaya örnek olmaya devam ettiğini aktaran Terzioğlu, şu ifadeleri kullandı:

"Turkcell’in ülkemizdeki Suriyeli göçmenlerin entegrasyonu için geliştirdiği 'Merhaba Umut' uygulaması bu çeyrekte Birleşmiş Milletler kuruluşu olan Uluslararası Telekomünikasyon Birliği'nin (ITU) liderlik ettiği World Summit for Information Society (WSIS) tarafından ödüle layık görüldü. 468 bin indirme rakamına ulaşan 'Merhaba Umut' uygulaması ayrıca UNESCO-Pearson Okuryazarlık Girişimi'nin dünya çapında ilham hikâyesi olarak seçtiği 14 proje arasında da yer aldı."

Terzioğlu, "Turkcell, 2016 yılında 3 yıllık öngörüsü olarak belirttiği ve 2018’i işaret ettiği telekomünikasyon sektörü liderliğine, bir yıl öncesinden varacak gibi gözüküyor." yorumunu yaptı.

"DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARININ DUYURUCUSU OLACAĞIZ"

Basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, gelecek sene cirolarının yüzde 19 ila 20 arasındaki kısmını altyapı yatırımlarına harcayacaklarını belirterek, "Önümüzdeki 3 sene içerisinde bu oranının yüzde 16'lar civarına düşmesini bekliyoruz. Nominal olarak aşağı yukarı o miktarlar kadar olacak. Çünkü büyümemiz bu arada devam ediyor." dedi.

Çin'in gelecek 5 sene içerisinde bir takım şeylerin nasıl gelişeceğini görmek için bir laboratuvar gibi olduğunu ve Alibaba'nın müthiş bir başarı kazandığını dile getiren Terzioğlu, "Türk ekonomisini Endüstri 4.0'a hazırlayacaksak işlem maliyetlerini aşağıya çekmemiz lazım. Bize de çok görev düşüyor. Şu anda Paycell ile yolun çok başındayız. Sadece 1 milyon kredi kartı Paycell cüzdanına kayıtlı ve e-para lisansımızı da geçen hafta aldık. Dolayısıyla bu değişimler bizi önümüzdeki dönemlerde 10 milyonlara doğru götürecek." ifadelerini kullandı.

Terzioğlu, data tüketimi konusundaki artışın devam edeceği öngörüsünde bulunarak, "Özellikle 4K ve 8K teknolojilerinin hayatımıza daha çok girmesiyle beraber önümüzdeki senelerde 4,5G'de ortalama data kullanımında 10 GB'ları göreceğimizi düşünüyorum." diye konuştu.

"YERLİ ARAMA MOTURU ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ"

Son 10 yıl içerisinde telekom sektörünün enteresan bir dönem yaşadığına dikkati çeken Terzioğlu, şunları kaydetti:

"Bir taraftan dijital pazar inanılmaz şekilde büyürken telekom sektörü yerinde saydı ve baktığınızda insanların tükettiği şey internet. İnternetin telekom sektörüne izdüşümü çok küçük. Google'lar Facebook'lar WhatsApp'lar büyürken telekom operatörleri ses ve ham data hizmetlerini kullanarak yerlerinde sabit kaldılar. Biz Turkcell olarak bu paradigmayı değiştiriyoruz. Biz de müzik satıyoruz. Biz de televizyon satıyoruz.

Biz de dijital medya uygulamalarının duyurucusu olacağız. Bizim de internet arama motorlarımız, dijital araç pazarlarımız olacak. Bu gidişle de dijital operatör olarak yerimizi alacağız. Bunu yapan, söyledikten sonra hayata geçiren ilk ve tek operatör biziz. Dünyanın ilk dijital operatörü olacağız."

Terzioğlu, Türkiye'de yerli arama motoru konusunda Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğine işaret ederek, "Şu anda sadece Turkcell'lilerin edindiği bir noktadayız. Lokasyon bazlı arama hizmetlerini de kazandırdığımız çok güzel bir ürünümüz var. En kısa zamanda bunu sizlerle de paylaşacağız. Adını lanse etmeden söylemek doğru olmaz ama yakın zaman içerisinde sizinle paylaşacağız." şeklinde konuştu.? Kaynak: AA