Turkcell e-ticaret müşterilerinin nabzını tuttu

Turkcell, Ipsos işbirliği ile kapsamlı bir e-ticaret araştırmasına imza attı.

Günümüzde alışverişin vazgeçilmezi haline gelen e-ticaret alanında daha iyi hizmet sunabilmek için Turkcell, araştırma şirketi Ipsos ile müşterilerinin nabzını tuttu. 

E-ticaretle ilgili müşterilerinin tercihlerini soran Turkcell, mobil alışverişteki beklentilerini 2016’da 4.5G hızıyla karşılamaya hazırlanıyor.

Turkcell her geçen yıl %50’nin üzerinde büyüme kaydederek hayatın bir vazgeçilmezi haline gelen mobil ticaret alanında müşterilerin beklentilerini anlamak için Ipsos işbirliği ile çarpıcı sonuçlara ulaşılan bir e-ticaret araştırmasına imza attı. Nisan 2016 itibariyle 375 Mbps süper hızlı mobil internet sunacak olan Turkcell, bu hızını e-ticarette de müşterileri için avantaja dönüştürecek. Araştırmada çıkan sonuçlara göre güven, uygun fiyat ve iade koşulları müşterilerin önceliğini oluşturuyor.   

“Turkcell olarak E-ticarette önemli bir oyuncuyuz”

E-ticaret araştırması ile ilgili bilgi veren Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, “Dijital dönüşümümüzü tam manasıyla gerçekleştirmek için önemli bir araştırmaya imza attık. Bu araştırmayı yaparken de e-ticaretin dinamikleri neler, müşteriler nasıl davranıyor, pazardan beklentileri neler bunların üzerinde durduk. Araştırmamıza baktığımızda online alışveriş tercihlerinde değer tekliflerinin, kategori zenginliğinin ve iade koşullarının en önemli kriterler olduğu görülüyor. Biz bu işte gerçekten önemli bir oyuncuyuz ve Türkiye’nin bu dijital dönüşümünde etkin bir rol oynamayı hedefliyoruz. Turkcell.com.tr’deki trafiğin %63’ü mobil üzerinden geliyor. 1 Nisan’dan itibaren 375 Mbps süper hızlı internet sayesinde mobile uyumlu platformların sayısı artacak.

Türkiye’nin % 14’ü online alışveriş yapıyor

Turkcell’in müşterilerinin isteklerine kulak vermek amacıyla Ipsos’la yaptığı araştırmaya göre Türkiye’nin %14’ü online alışveriş yapıyor. Her 3 online alışverişçiden 1’i 15-25 yaş aralığında. Online alışverişçilerin %50’den fazlası 15-35 yaş arasında ve erkekler. En fazla alışveriş yapanlar %22 ile öğrenciler. Öğrenci dışında kalan kitle ise çalışan ve özellikle özel sektörde çalışan kişiler. Bu sene mobil ticaretteki artışın %50-60 oranında olduğu görülüyor. Bu da teknolojinin gelişmesi, hızın artmasıyla daha çok kişinin mobil üzerinden alışverişe yöneldiğini gösteriyor. 

Online alışverişçilerin 53%’ü ürünü almadan mağazada inceliyor

Mağaza yerine internetten alışverişi en fazla tetikleyen neden ise avantajlı fiyat. En sık alışveriş yapılan İnternet sitesini tercih nedenlerinde de “fiyatlarının uygunluğu” ön planda. Online Alışverişçilerin neredeyse tamamı alışveriş yaptıkları İnternet sitesi dışındaki İnternet sitelerinden de fiyat araştırması yapıyor. Online Alışverişçilerin yarısından fazlası İnternet’ten ürünü almadan önce mağazada ürünü inceliyor. Her 5 alışverişçiden 2’si ise mağaza gezerek fiyatları inceliyor. Mağaza yerine İnternet’ten almayı en fazla tetikleyen ise yine fiyat. İnternetten alışveriş yapmayı düşünmeyen perakende alışverişçiler, online alışveriş yapmalarını engelleyen en önemli bariyerin önce ürünü denemek istediklerini söylüyorlar.  Bu kategorinin devamında internetten alışveriş yapmayı güvenli bulmayanlar ve internetten alışveriş yaptığında beğenmediği ürünü iade etmenin zorluğundan yakınanlar yer alıyor. 

Alışverişte en etkili mecra sosyal medya

Araştırmada internet alışverişini en fazla tetikleyen mecranın ise sosyal medya olduğu ortaya çıkıyor. Gerekçesi olarak avantajlı fiyat teklifi ve olumlu bir alışveriş deneyimi paylaşımının yapılması gösteriliyor. İnternet sitesi seçiminde “hızlı iade süreci” ise en fazla avantaj sağlayan konu. Bunu takiben diğer etkenler arasında iade sürecinin kolay, teslimat sürecinin hızlı olması ve internet sitesinin kullanım kolaylığı yer alıyor. 

Tablet yaygınlaştıkça, tablet üzerinden alışveriş artacak 

Türkiye’de online alışveriş %15 cep telefonu, %5 tablet, %80 oranında bilgisayar üzerinden yapılıyor. Tabletler cep telefonu ve bilgisayarlar kadar yaygın olmadığı için online alışveriş için henüz diğer cihazlara kıyasla daha az popüler. Fakat ekran büyüklüğü ve kullanım kolaylığı sebebiyle daha elverişli olduğu düşünülüyor. Tabletlerin yaygınlığının artmasıyla birlikte, buradan yapılacak online alışveriş oranının da artması bekleniyor.